Atmosféra, ze které naskakuje husí kůže. Scorn je jen pro otrlé

  14:45aktualizováno  14:45
Nezvyklý titul Scorn se odehrává v odpudivém prostředí. Hororový počin se totiž silně inspiruje švýcarským umělcem H. R. Gigerem, hlavním lákadlem proto bude nezvyklý svět se silnou atmosférou.

Prostředí připomíná nejtemnější noční můry a značně melancholické stavy ducha. Objevíte se tak v neznámém snovém světě, jehož jednotlivé části propojuje spletitá síť chodeb. Hrou díky tomu procházíte nelineárním způsobem.

Každá lokace má vlastní tematiku, příběhovou linii a vážou se k ní unikátní rébusy i postavy. Hraním navíc odemykáte další části světa, získáváte nové dovednosti, předměty a rozšiřujete arzenál. Scorn je nejlépe možné charakterizovat jako horor hraný z vlastního pohledu, díky zbraním však zahrnuje i menší množství akce.

Jednotlivé části prostředí připomínají bludiště a příběh vypráví přímo prostředí. Ze zážitku vás proto nevytrhávají filmové scény, které by vám ovládání braly z rukou.

S tím se však pojí i vyšší obtížnost hry. Titul totiž nezvýrazňuje klíčové prvky a hledání indicií je jednou z významných náplní hry. „Vše má svůj důvod a účel. Jen musíte zjistit jaký,“ píší tvůrci v oficiálních materiálech.

Fotogalerie

Vývojáři navíc za zásadní považují realistickou práci s prostředím. Když vaše postava zvedá předmět, vidíte ho v rukou. Když stisknete tlačítko či zatáhnete za páku, vidíte jak vaše ruka akci provádí.

K dispozici máte inventář a rozvážně je třeba přistupovat i ke střílení, máte totiž jen velmi omezený počet nábojů.

„Lidé musí přemýšlet nad tím, kdy útočit, kdy se raději schovat a jak jejich činy ovlivní okolní svět. Pro postup bude třeba využívat více herních stylů,“ tvrdí vývojáři.

Tvůrci projekt chtějí rozdělit do dvou částí a první díl plánují vydat v příštím roce. Slibují zároveň, že nevznikne žádný stahovatelný obsah, ani žádné pokračování. Příběh Scornu je ucelený a k jeho kompletnímu převyprávění poslouží právě ony dvě části.

Scorn momentálně usiluje o přízeň hráčů v rámci služby Early Access na Steamu.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

Microsoftem zrušená exkluzivita Scalebound možná vyjde na Switchi

Scalebound

Po třech letech vývoje zrušená hra Scalebound nakonec nejspíše skutečně vyjde. Jen to nebude exkluzivně na Xboxu, ale...

Switch čeká skvělý rok. Nintendo ukázalo Super Mario Maker 2 i remake Zeldy

The Legend of Zelda: Link’s Awakening

Únorový Nintendo Direct představil hry, které se během letošního roku podívají na Switch. A bylo toho opravdu hodně.

Digitální obchod s hrami od společnosti Razer na konci února skončí

Logo společnosti Razer

Pouhých deset měsíců od spuštění zavírá slavný výrobce herních periferií Razer svůj digitální obchod s hrami. Přestože...

Najdete na iDNES.cz