Sacred Fire

Sacred Fire | foto: Honza Srp, Bonusweb.cz

Slovenská hra získala hlas Zaklínače a uspěla na Kickstarteru

  • 7
Tak trochu jiné RPG vytváří malý nezávislý tým ze Slovenska. Už teď se mu povedlo zaujmout ty správné lidi.

Malý slovenský tým Poetic Studios požadoval v kickstarterové kampani 50 tisíc amerických dolarů na netradiční RPG Sacred Fire. Nakonec se podařilo vybrat ještě o 15 tisíc více. Na kolik za to vděčí geniálnímu marketingovému nápadu angažovat pro namluvení poutacího traileru dabéra Zaklínače Douga Cockleho se asi nikdy nedozvíme, ale rozhodně to spoustě lidem usnadnilo rozhodování. Udělat si o hře přesný obrázek totiž z prvních záběrů příliš nejde a o tom, jak se bude nakonec hrát, se můžeme jen domýšlet.

Psychologické RPG

Sacred Fire

Kdybychom měli Sacred Fire na základě zveřejněných informací k něčemu přirovnat, bude to vikinská The Banner Saga. Stejně jako v populární sérii je zde na prvním místě vyprávění příběhu, který sice nechá hráče rozhodovat o zásadních událostech, ale nedopřeje mu žádnou svobodu při prozkoumávání herního světa. Jenže zatímco Banner Saga kromě kopy rozhovorů nabízela v podstatě klasické (a nutno říct, že po chvíli i dost repetitivní) souboje, tady není klasického vůbec nic.

Sacred Fire se soustředí především na psychologii postav a jejich vzájemné vztahy. Tímto banálním popisem se dnes chlubí každá druhá hra, ve výsledku to pak většinou znamená jen fakt, že se svými spolubojovníky můžete mít sex. Jenže tady to bude něco trochu jiného.

Sacred Fire

Vnitřní rozpoložení postav má být určeno mnoha aspekty, jako je strach, sebevědomí, hněv či respekt, z nichž každý nabývá nějaké číselné hodnoty. V soubojích pak nevolíte mezi tím, jestli protivníka vezmete palcátem po hlavě nebo mečem do slabin, ale jaký přístup k němu zvolíte. Můžete ho provokovat nebo zastrašovat, a porovnáním odpovídajících atributů dochází k různým reakcím, jako například útěk, volání o pomoc apod. Často je dokonce možné nepřátele ukecat, aniž by došlo ke krveprolití.

Jestli z tohoto krkolomného popisu nemáte úplně jasno, nejste sami. Nabízí se spousta otázek, na které zcela neodpovídá ani desetiminutové autorské video, ale tak už to u podobně originálních projektů bývá. Nezbývá než věřit, že se nápad podaří ukočírovat, a výsledek bude alespoň z poloviny tak zábavný, jak je originální.

Statická krása

Co ale můžeme pochválit už nyní je krásné technologické zpracování. Hra sice míří v první vlně na PC a poté na „velké“ konzole, nejvíc by jí to ale slušelo na tabletech. Všechny události jsou vypravovány pomocí nádherných obrázků, které jsou sice téměř statické, ale díky několika použitým vrstvám jim nechybí potřebná hloubka.

Příběh se odehrává v Kaledonii (severní část Anglie) a vychází ze skutečných historických událostí. Na vašich bedrech bude osud nepočetného národa, který se již desítky let brání proti dobyvatelským choutkám Římského impéria. Stanete se válečným hrdinou a zalijete neúrodnou půdu nepřátelskou krví, nebo se v roli osvíceného panovníka dohodnete na oboustranně výhodném míru?

Každé rozhodnutí má svá pro a proti a ovlivňuje vztahy s vašimi spojenci i nepřáteli. Nikdy se nedá zalíbit všem a často tak budete volit namísto vznešených ideálů jen menší zlo. S tím by měla souviset i slibovaná znovuhratelnost, kdy nejlépe uvidíte jak moc každé rozhodnutí ovlivňuje výsledek.

Hop nebo trop

Vydání je naplánováno na rok 2018 a před Poetic Studio je tak ještě spousta práce. Kromě ladění všech prvků a hratelnosti by se určitě měli zaměřit i na bližší vysvětlování toho, co od Sacred Fire vlastně čekat. Co jsme zatím viděli, má obrovský potenciál, ale jestli se ho podaří naplnit zůstává otázkou. Jedno je však jisté - tohle nebude jen další klon stokrát vyvařených retro klasik.