Existují dva základní přístupy k tomu, jak se s čistým svědomím znovu napakovat na již dříve vydané hře. Buď ji kompletně předěláte tak, aby odpovídala aktuálním trendům (například Resident Evil 2), anebo jen lehce přeleštíte grafiku, aby byl výsledek co nejvíc věrný originálu (například Blood). Oba přístupy mají svá pro a proti a v principu nejde říct, že by byl některý z nich lepší a některý horší.
Společnosti Blizzard a Kalypso však nyní přišly ještě s třetí možností. Otázkou však je, jestli jim za jejich originalitu bude někdo tleskat. V jejich podání totiž remaster vypadá tak, že osvědčenou hru osekají o řadu funkcionalit, které v původní verzi fungovaly bez problémů, a jako bonus přihodí spoustu nových bugů.
Nedávno vydané Commandos 2 HD se tak trhají i na nejsilnějších konfiguracích, padají do Windows, zažívají trestuhodné výpadky umělé inteligence a navíc neobsahují multiplayer. Oproti originálu je přitom remaster nepochopitelně zcenzurovaný o veškerou nacistickou symboliku, což je u hry z druhé světové války docela razantní zásah. Navíc přichází v době, kdy už se v této oblasti ustupuje i v dosud velice přísném Německu. Výsledkem těchto změn je tak pro Commandos 2 HD aktuálně hodnocení 1,5 bodů z desti od uživatelů Metacriticu.
Warcraft 3: Reforged je na tom se svými 14 body ještě o fous hůř. Kromě obligátních bugů na něm lidi štve evidentní grafický downgrade oproti dříve prezentovaným ukázkám či licenčně omezená modovatelnost hry.
Ano, v obou případech jsme svědky evidentního review bombingu, protože lidé oběma hrám vytýkají i naprosto nesmyslné věci (například že ve Warcraftu není žádná nová singleplayerová kampaň), nicméně i tak jde o poměrně překvapivou situaci.
Vypadá to, jakoby si tvůrci mysleli, že si fanoušci budou chtít remasterované verze jen přidat do knihovničky, a nepočítali s tím, že je někdo opravdu bude chtít vážně hrát.