Než se mrkneme na samotný příběh hry s podivným názvem Reality Deathmatch, nastíníme si aspoň zhruba, o jaké hře že to budeme v následujících minutách mluvit (přesněji řečeno psát a posléze číst). Titul, jenž měl původně vyjít pod názvem Arena, se chystá být něčím, co sice na první pohled vypadá jako typická FPS, nicméně na pohled druhý i každý další se vehementně snaží se z této přihrádky vymanit. Zda se jí to daří, či nikoliv, to se můžeme pokusit odhadnout z následujících odstavců.
Příběh hry nás zavleče do roku 2143, kdy se veškerý život na Zemi soustředil do obrovských megaměst, a to z jednoho prostého důvodu - všude jinde se roztahuje odporně vysoká radiace ze slunečního záření. Z téhož důvodu je v oněch městech velmi narváno, dalo by se říct, že až odporně přelidněno, a proto se není čemu divit, že se všude rozmáhá násilí a kriminalita pramenící z nespokojenosti obyvatel. Jako jediné řešení se tak ukázalo pořádání gladiátorské show, v níž si lidé vybíjejí agresivitu, a ti, co se jí přímo neúčastní, ji aspoň sledují v televizi.
Nejen příběh, ale kupříkladu i design úrovní prozrazuje očividnou inspiraci filmy jako Running Man či Mad Max. Veškeré dění se odehrává v arénách, v nichž musíte čelit hromadě ostatních bojovníků. Arén, kterými musíte projít, je přesně čtrnáct a lidských protivníků, které musíte přemoct, je přesně patnáct, což sice vypadá tak trochu jako nepoměr, ale snad se ještě před vydáním hry to nějak rozumně vysvětlí :-). Těžko říct, co se za každým z nich bude skrývat, názvy však mají například následující - Machine, Shaman, Knight, Angelus, Omega nebo Zerberus. Každopádně počítejte s tím, že protivníci, jež budou proti vám stavěni, nejsou jen tak obyčejní lidé - téměř vždy jde o vyděděnce, kteří žili za bezpečnými hranicemi města a tudíž byli vystaveni šílené dávce radioaktivního záření. Jako by toho nebylo dost, byli tito gladiátoři před vstupem do arény ještě nacpáni drogami a jasně instruováni k bezohlednému vraždění.
Postavy, s nimiž se budete moci bojů zúčastnit, se liší v několika základních fyzických vlastnostech a tyto rozdíly jsou na nich patrné i pouhým okem. Při boji byste měli mít na paměti hlavně to, že údery je třeba rozdělovat podle toho, jak moc velké zranění chcete tomu druhému způsobit - protože od toho, do které části těla je budete směrovat, se bude odvíjet i míra způsobeného zranění. Zón je šest - hlava, tělo, levá a pravá ruka a levá a pravá noha. Zbraní, jimiž budete moci ona zranění uštědřovat, bude desatero typů, patřit mezi ně bude například klasický shotgun, sniperka, Molotovův koktejl či plamenomet. Zbraně, o nichž je řeč, pak můžete nakupovat za peníze, které si musíte zasloužit svými gladiátorskými výkony - zabíjením, dobrými údery, případně nalezením speciálních bonusů.
Bohužel zatím není známo, kdy by se měl Reality Deathmatch dobrat své finální podoby, ale až se to dozvíme, jistě vám to nezapomeneme říct.