Bugy ve hrách byly, jsou a vždy budou, s tím je potřeba se smířit. Samozřejmě to nesmí překročit únosnou mez. Ale pokud se s nimi chcete setkávat co nejméně, vždy s nákupem počkejte až několik měsíců po vydání. Ušetříte si spoustu nervů (a také peněz, protože málo co ztrácí na hodnotě tak rychle jako herní novinky).
Vydavatelství Double Fine, které loni vydalo vynikající skákačku Psychonauts 2 (viz naše recenze), ve svém nejnovějším videu ukázalo, že vývojáři jsou si samozřejmě vědomi stavu hry během jejího vydání, kvůli napjatým termínům však jednoduše nemají prostředky všechny odstranit a tak nad některými musí mávnout rukou a doufat, že si jich většina lidí nevšimne. Anebo se jim zasměje.
Tým zkušeného Tima Schaffera má pro takové menší chyby označení „shippable“, tedy že nijak nebrání odeslání hry do obchodů, a často se při jejich replikování zasmál. Z nevysvětlitelných důvodů se například stávalo, že postavy náhle mluvily jinými hlasy, během filmové scény se zbláznila fyzika nebo se ukázala nekonzistentnost ve scénáři. Pokud jste hru nehráli, asi se u videa příliš nepobavíte, dává ale nahlédnout za oponu herního vývoje a ukazuje, že i krátce před vydáním nemusí ve studiu jen téct „krev, pot a slzy“, ale atmosféra může být i přátelská.
Každopádně Psychonauts 2 se ve výsledku povedli, žádné zásadní bugy jsme nepotkali a pro Double Fine jde zatím o nejúspěšnější hru v jejich dvacetileté historii. Jediný, kdo si tak na výsledek stěžoval, byli někteří ruští hráči, a to kvůli tomu, že hra není lokalizovaná do jejich jazyka (viz náš článek).