Resident Evil 7: Biohazard

Resident Evil 7: Biohazard | foto: Capcom

Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

  • 0
Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.

„Musel jsem si především vzpomenout, jak jsem tenkrát pracoval. Využít to k vývoji menší hry, která jde do hloubky,“ prohlásil producent Jun Takeuchi.

Původní návrh přitom počítal se zobrazením z pohledu třetí osoby. Vývojářům se však nedařilo jednotlivé koncepty spojit v zábavný celek. Restart projektu pak přinesl kameru z vlastního pohledu ale i větší příklon k hororu a snahu o vytvoření intimnější atmosféry inspirované filmem Lesní duch (The Evil Dead).

Cílem nového Resident Evilu byl návrat ke kořenům. Takeuchi chtěl zkombinovat nejlepší prvky dřívějších dílů okořeněné o moderní novinky. Takeuchi pracoval i na vývoji vůbec prvního dílu a pamatoval si, jak tehdy tvůrčí tým nad hrou uvažoval.

„Snažili jsme se hráčům umožnit, aby horor zažili intimním způsobem. Tak aby měli pocit, že se to děje přímo jim,“ tvrdí Takeuchi v propagačním videu.

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1

Resident Evil 7: Biohazard

Vývojáři proto zvolili zcela opačný postup. Zatímco hra s předchozími díly neustále bobtnala ve snaze o vývoj čím dál tím velkolepějších titulů, Resident Evil 7 se pokusil o jasněji ohraničený ale o to propracovanější zážitek.

A podle všech měřítek to bylo správné rozhodnutí. Průměrné hodnocení Resident Evilu 7 se pohybuje okolo 86 % a během necelých tří týdnů se prodalo přes tři miliony kopií. Vývoj se tak zaplatil hned v první měsíci po uvedení do obchodů.

Emanuel Svoboda hře v recenzi pro Bonusweb udělil skóre 88 %. „Tentokrát se to povedlo. Resident Evil opět změnil tvář a je tak děsivá, jak tomu u série už dlouho nebylo. Bravo,“ napsal Svoboda (čtěte text).