Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

  13:24aktualizováno  13:24
Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.

Resident Evil 7: Biohazard | foto: Capcom

„Musel jsem si především vzpomenout, jak jsem tenkrát pracoval. Využít to k vývoji menší hry, která jde do hloubky,“ prohlásil producent Jun Takeuchi.

Původní návrh přitom počítal se zobrazením z pohledu třetí osoby. Vývojářům se však nedařilo jednotlivé koncepty spojit v zábavný celek. Restart projektu pak přinesl kameru z vlastního pohledu ale i větší příklon k hororu a snahu o vytvoření intimnější atmosféry inspirované filmem Lesní duch (The Evil Dead).

Cílem nového Resident Evilu byl návrat ke kořenům. Takeuchi chtěl zkombinovat nejlepší prvky dřívějších dílů okořeněné o moderní novinky. Takeuchi pracoval i na vývoji vůbec prvního dílu a pamatoval si, jak tehdy tvůrčí tým nad hrou uvažoval.

„Snažili jsme se hráčům umožnit, aby horor zažili intimním způsobem. Tak aby měli pocit, že se to děje přímo jim,“ tvrdí Takeuchi v propagačním videu.

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1
Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 1

Resident Evil 7: Biohazard

Vývojáři proto zvolili zcela opačný postup. Zatímco hra s předchozími díly neustále bobtnala ve snaze o vývoj čím dál tím velkolepějších titulů, Resident Evil 7 se pokusil o jasněji ohraničený ale o to propracovanější zážitek.

A podle všech měřítek to bylo správné rozhodnutí. Průměrné hodnocení Resident Evilu 7 se pohybuje okolo 86 % a během necelých tří týdnů se prodalo přes tři miliony kopií. Vývoj se tak zaplatil hned v první měsíci po uvedení do obchodů.

Emanuel Svoboda hře v recenzi pro Bonusweb udělil skóre 88 %. „Tentokrát se to povedlo. Resident Evil opět změnil tvář a je tak děsivá, jak tomu u série už dlouho nebylo. Bravo,“ napsal Svoboda (čtěte text).

Autor:
 

Nejčtenější

Streamer nečekaně obdržel během svého vysílání jeden a půl milionu korun

Fortnite Dance

Fanouškovské příspěvky populárním streamerům se obvykle pohybují v hodnotě jednotek dolarů. Žádný div, že si hráč s...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

KVÍZ: Jak dobře znáte zvířata z počítačových her?

Kvíz

Vyzkoušejte si, nakolik se orientujete ve světě virtuální fauny. V našem kvízu najdete ta nejslavnější zvířata napříč...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown je i přes pár neduhů letecké eso

Ace Combat 7: Skies Unknown

Co se leteckých arkád pro konzole týče, série Ace Combat vždy platila za jedničku. Je tomu tak i u sedmého dílu?

Další z rubriky

Cenega přestala Bonuswebu poskytovat hry, nelíbí se jí recenze Hitmana 2

Ukázka z hraní druhého dílu Hitmana z E3 2018

Český distributor Cenega se ohradil proti naší recenzi Hitmana 2 a žádal jakousi „nápravu“, což jsme ostře odmítli....

Fallout 76 nebude free 2 play. Alespoň ještě chvíli

Fallout 76

Společnost Bethesda vyvrátila šířící se dohady o tom, že by jejich nepříliš vydařený Fallout 76 měl být k dispozici...

Nintendo Indie Highlights láká na Wargroove či SteamWorld Quest

SteamWorld Quest

Nintendo ve svém pořadu Indie Highlights představilo nezávislé hry, na nějž se mohou brzy těšit majitelé konzole Switch.

Najdete na iDNES.cz