Píše se rok 1941. Po triumfálním tažení německých vojsk napříč Francií jsou zajatecké tábory plné spojeneckých vojáků i důstojníků. Ve čtyřech různých lágrech (Salonika, Stalag Luft I, Stalag Luft III a Colditz) jsou čtyři důstojníci (Francouz, Brit, Holanďan a Američan – přítomnost amerického důstojníka je jaksi podivná, ale nechejme autorům volnou ruku vedenou fantazií) , které spojuje jediný cíl – utéci. Každý z nich dovede něco jiného – jeden mluví skvěle německy, druhý se dokáže nepozorovaně proplížit mezi strážemi, další je výtečný běžec, jiný zas zabíjí ve vteřině holýma rukama. Po neúspěšných pokusech jsou všichni převezeni do přísně střeženého tábora v Colditzu. Největší útěk v dějinách války tak může začít....
Není tomu tak dávno, co jsme vám představovali hru Alcatraz, která (až na zasazení do nepříliš vzdálené budoucnosti) pracovala s téměř stejným námětem. Válečný zajatec, jak zní český překlad názvu Prisoner of War, bude však v mnoha věcech odlišný – především bude umožňovat větší variabilitu jednání postav (z jednoho a toho samého tábora půjde uniknout několika různými způsoby – například pomocí výbušnin rozbít zeď, nebo utéci během náletu v improvizovaném kluzáku). Také NPC charaktery se budou chovat o poznání ostřeji – představte si německého hlídače, který objeví zajatce v zakázaném pásmu. Je rok 1941, Německo je na koni, možnost porážky si nikdo nepřipouští, tak není divu, že milý oficír nebude na nějaké mezinárodní úmluvy brát zřetel a uprchlíkovi za pomocí kolegů názorně vysvětlí, jak že se to má chovat. A s přeraženou rukou a nosem se utíká o poznání hůře...
Grafika hry bude využívat engine Atlas, tajemný to produkt vývojářů z Wide Games. Narozdíl od Alcatrazu bude pohled připomínat spíše third-person akční adventury – postavičky uvidíte spíše z boku a v mnohem větších detailech. Autoři slibují, že všechny tábory, stejně jako jejich bezprostřední okolí, budou dopodrobna vymodelovány a naprostá většina postav a předmětů, se kterými se ve hře setkáte, bude interaktivních (zřejmě podle hesla „svoboda hráče nadevše“). První screenshoty vypadají slibně, koneckonců můžete se přesvědčit sami. Důležitou roli bude hrát i zvuková stránka – sebemenší hluk dokáže upozornit bdělé stráže na blížící se nebezpečí v podobě prchajícího spojeneckého vojáka.
Prisoner of War se vyvíjí ve verzích pro PC a PS2. Datum vydání zatím není oficiálně oznámeno, ale podle některých „drbů“ a stavu rozpracovanosti bychom se mohli dočkat již tuto zimu. Tomu nasvědčuje i vyjádření Codemasters, vydavatelů hry. Uvidíme, jak bude vypadat finální verze...