Vedení Ubisoftu se neustále snaží prosazovat nové trendy, většinou ovšem s nevalnými výsledky. Zaměstnanci se proto obávají, že společnost čeká restrukturalizace, tedy snižování nákladů, píše Henderson ve svém velmi zajímavém článku na Insider Gamingu.
Zároveň nabízí vhled, jak si některé značky vedou a kolik stojí. Například výroba několikrát odložené a předělávané námořní akce Skull & Bones už podle jeho zdroje stála zhruba dvě stě milionů dolarů a Ubisoft nepočítá s tím, že by se peníze vrátily. Na vině mají být neustálé změny vize a rozhodnutí manažerů, kteří si přáli se kariérně posunout. Jak to nakonec dopadne, uvidíme letos v únoru.
V lednu vydaný Prince of Persia: The Lost Crown se stal ohromným překvapením. Hra se v mnohém vrátila k původním 2D kořenům, byť šla vlastní cestou povedené metroidvanie. Ačkoli nový Princ sklízel skvělá hodnocení od recenzentů a chválu na něj pějí i hráči, prodalo se pouhých tři sta tisíc kopií. A to je i na menší hru zkrátka příliš málo. Může tak klesnout ochota Ubisoftu dělat tento typ her, když o ně není zájem.
Prosincový Avatar: Frontiers of Pandora nalákal 1,9 milionu hráčů a vydělal zhruba 133 milionů dolarů. Úspěch? Jak se to vezme. Henderson upozorňuje, že hra měla podle původních plánů vyjít zároveň s filmem Avatar: The Way of Water (2022) a využít jeho úspěchu. Pro srovnání, předchozí hry od studia Massive vydělaly při startu 330 milionů dolarů (The Division, 2016) a 264 milionů dolarů (The Division 2, 2019). Jediným držákem tak zůstává Assassin’s Creed Mirage z loňského října, jehož pět milionů hráčů se ziskem 250 milionů dolarů je na úrovni ostatních dílů v sérii.
Co se letošního roku týče, Ubisoft kromě Skull & Bones chystá Star Wars Outlaws a Assassin’s Creed pod kódovým označením Red (rozmáchlé RPG v otevřeném světě zasazené do feudálního Japonska).