Přes 70 % hráčů se setkalo s obtěžováním, nejhorší je to v Dota 2

  • 16
Většina hráčů online her se již někdy setkala s nějakou formou obtěžování. Ze studie organizace ADL vyplývá, že nejčastěji to bylo kvůli rase, pohlaví, víře nebo sexuální orientaci.

Nezisková organizace Anti-Defamation League (zkráceně ADL, do češtiny překládáno jako „Liga proti hanobení), která se zabývá bojem proti antisemitismu, zveřejnila na svých stránkách studii o pozitivních a negativních vlivech hraní online počítačových her.

I v odosobněném prostředí internetu některým lidem záleží na barvě kůže a sexuální orientaci.

Z materiálu vyplývá, že 73 % dotázaných amerických hráčů se již během hraní setkalo s nějakou formou obtěžování, 65 % z nich pak odpovědělo, že obtěžování mělo závažný charakter. Nejčastější formou jsou nadávky a „trollení,“ došlo ale i na stalkování a výhrůžky násilím. Více než polovina obtěžovaných se pak domnívá, že se cílem stali jen kvůli své rase, náboženství, pohlaví anebo sexuální orientaci. 

Autoři studie porovnali z tohoto hlediska celkem dvacet pět her, „nejtoxičtější“ se přitom ukázala free2play MOBA strategie Dota 2, ze které si negativní zkušenost odnesli čtyři z pěti dotázaných. O moc lépe se nevedly ani CS:GO, Overwatch nebo PUBG, kde se to týká 73 % uživatelů.

Ani Minecraft není zcela bezpečný svět.

Na opačném konci spektra pak stojí kartičkový Hearthstone a slavný Minecraft, i tam ale více lidí zkušenost s internetovými agresory má než nemá.

Abychom ale neskončili úplně negativně, studie hrám přiznává pozitivní vlastnosti. Lidé díky nim nacházejí nové přátele, 13% dokonce uvedlo, že díky hrám poznali svého skutečného partnera.