Rogue Galaxy je čistokrevné RPG odehrávající se na planetách Mléčné dráhy.
Celých dlouhých 17 let je tato představa utlačována prostředím, kde žije. Jeho rodná planeta jménem Rosa se řadí do kategorie nudných pouštních planet, o které žádné dobrodružství nezavadí. Jednoho krásného dne se ovšem v Jesterově rodném městě objeví slavný pirát Dorgengore, jenž mladíka přijme do svých služeb. Hlavní roli na přijetí má ovšem tetování, které má Jester na levé tváři. Sny a představy o cestování galaxii tak dostávají reálnější tvary a nové dobrodružství pro Jestera, ale i pro majitele konzole PS2 může začít. Pokud se podíváte na videa, zjistíte vcelku velkou podobu s příběhem jedné velké sextalogie z pera pana Lucase. Ovšem japonské podání je o trošku jiné, hvězdné křižníky Star Destroyer vystřídají klasické koráby, které byly k vidění například ve filmu Bounty. Raketově poháněné plachetnice si to vesele kříží vesmírem, popírající jakékoliv fyzikální zákony, ale v takovéto pohádce se asi nebudeme zaobírat nesmysly. Hlavní hrdina bude bojovat se spoustou nepřátel (písečnými červy, s něčím co vypadá jako ošklivější mladší bratr Jar Jara, androidy a další vesmírnou pakáží) real time soubojích, ve kterých nezůstane osamocen, ale vydatně mu pomůžou další postavy, jak je ostatně vidět na obrázcích.Raketově poháněné plachetnice si to vesele kříží vesmírem, popírající jakékoliv fyzikální zákony.
Jako v každém pořádném RPG se postavy s prožitými situacemi zdokonalují a experience systém nebude chybět ani zde. A ani magie nepřijde zkrátka, magické předměty jež během putování získáte můžete využít ve zbraních nebo zbroji. Grafická stránka je klasická pro japonské vývojáře, manga styl prostě nemá chybu, ale hlavním kladem jsou samotné animace, a to jak v krátkých filmečkách, tak ve hře samotné. Popisovat jak je vše zvládnuté by byla ztráta času, a tak vás odkážu na dvě videa (video#1 – 50MB, video#2 - 57MB), která společnost Level-5 dala k dispozici. Každé má přes 5 minut a vyobrazuje jak nástin příběhu, tak několik in-game akcí (veškerý text a mluvené slovo je bohužel jen v japonštině, což pro drtivou většinu z nás asi bude trošku oříšek, ale za shlédnutí i tak stojí). Autoři se také snaží držet trendu, který nastolili Rockstar s jejich hitem GTA: SA a to vytvořit hru, při níž není hráč nucen dělat si pauzy při nahrávání další lokace. Skoro všechny přechody budou okamžité, jen pokud navštívíte jinou planetu, uvidíte na chvilku load screen, ale i to bude omezeno na nejkratší možnou dobu. V Japonsku se hry dočkají již brzy, na oficiálních stránkách je uváděno datum 8.12.2005. Datum vydání evropské a americké verze ještě nebylo oznámeno (na IGN mají napsáno, že 31.prosince 2006, ale buďto se jedná o překlep, nebo hra obsahuje takové kvanta textu, že zabere více než rok přeložení do angličtiny ).