Nůžky mezi bohatými a chudými ve společnosti se stále víc rozevírají a ze sociálních sítí to začíná vypadat, že obě skupiny obyvatel stále obtížněji nacházejí společnou řeč.
Těžký nedostatek empatie nyní předvedla i slavná streamerka Imane Anys, známá hernímu světu jako Pokimane. Během svého vysílání totiž označila jednoho ze svých diváků za chudáka (broke boy) kvůli tomu, že si dovolil namítnout, že její nová značka sušenek není při ceně 28 dolarů za čtyři sta gramů kdovíjak výhodný nákup.
„Jsou to čtyři sáčky. To je sedm dolarů za jeden sáček. Já vím, já vím, když jsi idiot, je to těžká matika. Pokud jsi ale chudák, tak to prostě řekni,“ odpálila ho nevybíravým stylem.
Samozřejmě hrubé chování je na internetu normou, tato situace je však zajímavá z toho pohledu, že Pokimane byla dosud vnímána jako jedna z těch „slušnějších“ streamerek. Její kariéra se zatím obešla bez většího skandálu, v minulosti se například ostře vymezovala proti svlékajícím se kolegyním, gamblingu nebo třeba pornu z pomsty. O to větší pozdvižení její nevybíravé vyjádření vzbudilo – urážet vlastní fanoušky, kteří jí posílají peníze, totiž nepůsobí jako ta nejlepší taktika.
Notabene když to vypadá, že mají pravdu. Pokimaniny sušenky Myna jsou totiž podle složení jen mírnou variací na zavedenou značku Fonzy, která je prodává za třetinovou cenu.
To streamerka samozřejmě odmítá, vývojem optimálního složení sušenek prý s experty strávila dva roky a její varianta se liší především v tom, že obsahuje spoustu vitamínu D. Odbytí fanouška pak prý myslela jen jako vtip a omluvila se za něj.
Každopádně „sušenková kauza“ už od té doby pořádně nabobtnala a vyjádřila se k ní spousta prominentních osobností ze streamerské scény, namátkou třeba xQC, Hacanbi, Nadia nebo třeba u nás Agraelus. Názory se pak velmi liší: nikdo samozřejmě nerozporuje, že si Pokimane může za své produkty žádat, jakoukoli částku uzná za vhodnou, ostatně prodej tematického „merche“ je pro streamery výrazným zdrojem příjmů. Zároveň tím však streamerka nevyhnutelně přichází o svůj image „kamarádky od vedle“, kterým se internetové celebrity liší od těch tradičních.