Sony: PlayStation 4 Pro nepředstavuje revoluci a je to dobře

  13:20aktualizováno  13:20
Přechod z PlayStation 4 na letošní výkonnější model by pro vývojáře neměl představovat zásadní problém. Návrh modelu Pro je prý natolik podobný, že by podpora nové konzole měla probíhat pouze s minimálním úsilím.

Ilustrační fotografie dostupných konzolí a periferií pro PlayStation | foto: Ondřej Zach

„PlayStation 4 Pro není startem nové generace. A je to velmi dobře,“ řekl pro server Gamasutra návrhář konzole Mark Cerny. Cílem je oživit stávající generaci konzolí, nikoliv eliminovat generační cykly.

„Ty jsou dobré. Věříme v ně a věříme, že budou pokračovat. Toto je zkrátka mezigenerační model,“ říká Cerny.

Konzole tedy vznikla kvůli podpoře vyšších rozlišení, ale i vyššímu počtu snímků za sekundu. „A kvůli streamování v rozlišení 4K pro ty, kteří PlayStation 4 využívají k přehrávání videí. To je pro nás ostatně významnou složkou. Streamování videí je druhým nejčastějším použitím konzole.“

Při návrhu PlayStation 4 Pro se Sony zaměřila na to, aby podpora verzí právě pro tuto konzoli představovala jen zlomek práce potřebné pro vytvoření nové hry.

PlayStation 4 Pro
PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro proto využívá identickou architekturu jako starší verze. Disponuje však větším výkonem procesoru i grafické jednotky a dodatečnou pamětí.

„U hardwaru vydaného v polovině generace jsme chtěli nabídnout naprostou kompatibilitu se standardním modelem. Jinými slovy jsme věděli, že nemůžeme žádat autory více než 700 existujících titulů, aby se vrátili ke kódu vydaných her a trávili čas podporou PlayStationu 4 Pro. Ty hry prostě musí fungovat rovnou,“ tvrdí Cerny.

Nová konzole proto přidává ještě jeden grafický procesor s identickými parametry, jaké je možné objevit v klasickém modelu PlayStation 4. Pro podporu dřívějších her tak stačí vypnout jeden z procesorů.

Díky technologickému pokroku navíc identické procesory mohou běžet o 14 % rychleji. Společně se zdvojením jednotky tak Sony docílilo nárůstu na 228 % výkonu původního PlayStationu 4.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Apex Legends má 10 milionů hráčů. Konečně vážná konkurence pro Fortnite?

Apex Legends

Bez jakékoli předchozí reklamy se v pondělí na trhu objevila nová free 2 play battle royale hra a doslova přes noc se z...

Další z rubriky

Co budete hrát o víkendu?

Metro Exodus - Master Artyom Edition

V pátek vyšlo hned několik očekávaných her, z nichž vyčnívá postapokalyptické Metro Exodus. Rozehráli jste některou z...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

VIDEO: Vzpomínka na svatbu v zombie akci Days Gone

Days Gone

Po parádních obrázcích z očekávané exkluzivity Days Gone, která vyjde v dubnu na PlayStation 4, přichází stylové video....

Najdete na iDNES.cz