Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

  15:41aktualizováno  15:41
Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si vysloužili nařknutí z plagiátorství.

PlayerUnknown’s Battlegrounds | foto: PlayerUnknown’s Battlegrounds

Letošní úspěch Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) je tak masivní, že není divu, že se ho mnozí snaží napodobit. Ostatně ani samotné PUBG nevzniklo na zelené louce a jeho autor celý koncept režimu Battle Royale už předtím úspěšně použil ve hrách Arma 3 a H1Z1 (více viz náš článek). 

PlayerUnknown's Battlegrounds

Na úspěchu PlayerUnknown's Battlegrounds by se chtěl přiživit každý.

O vlastní variaci na toto téma teď jistě uvažuje mnoho studií a dá se předpokládat, že jistá forma Battle Royale brzy bude jednou z běžně dostupných multipalyerových variant u her s otevřeným světem.

Firma Bluehole, která za PBGU stojí, si toho je samozřejmě vědoma a alespoň naoko se tváří, že je za zvýšenou konkurenci ráda, protože ji to prý nutí posunovat celý koncept dál. Pokud jde však o hru Fortnite, tato vstřícnost neplatí. Chování firmy Epic Games, která Battle Royal nedávno do Fortnite zdarma přidala, totiž vývojářskou partu kolem geniálního Briana Greena vyloženě naštvalo. Namísto pouhé inspirace prý Epic milionový hit pouze sprostě kopírují a dokonce jej zneužívají k vlastní propagaci

Fortnite

Minimálně nasazenou stylizací se Fortnite od PBGU na první pohled liší.

Celá situace je o to složitější, že PUBG běží na enginu Unreal 4, který na oplátku vyvíjí právě Epic. Co kdyby si některé specializované vlastnosti enginu už napříště nechal Epic jen pro sebe? zamýšlí se v rozhovoru pro PC Gamer producent PUBG Changhan Kim. Anebo by „pustil do světa“ některé stále rozpracované nápady, ještě než je Bluehole pustí oficiálně ven?

Možná stojíme na začátku nové kauzy, která se potáhne mnoho měsíců. Možná se však také nestane vůbec nic, protože Epic se dosud k celé věci nevyjádřil a je dost dobře možné, že veškeré neshody vyřeší za zavřenými dveřmi.

Autor:
 

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

Navzdory vlažnému přijetí se vývoj Darksiders 3 zaplatil

Darksiders 3

Brutálně těžká akce Darksiders 3 sice kritiku příliš neuchvátila, ovšem z finančního hlediska jde o jednoznačný úspěch....

Digitální obchod s hrami od společnosti Razer na konci února skončí

Logo společnosti Razer

Pouhých deset měsíců od spuštění zavírá slavný výrobce herních periferií Razer svůj digitální obchod s hrami. Přestože...

Skvělá plošinovka Hollow Knight dostane brzy pokračování

Hoolow Knight: SIlksong

Nezávislou „metroidvanii“ Hollow Knight vyvíjeli jen tři lidé, oslovila přitom už více než milion hráčů. Žádný div, že...

Najdete na iDNES.cz