Neshody vývojářů vyústily ve vynucený odchod. A výplatu 180 milionů

  13:42aktualizováno  13:42
Odchod jednoho ze zakladatelů studia Playdead nebyl tak poklidný, jak se původně zdálo. Z veřejných zpráv situace působila jako rozloučení dvou přátel. Podle reportáže dánského deníku Børsen však situaci předcházely právní spory a vyplacení podílu.

Do katalogu studia patří hity Limbo a Inside.

Odešel Dino Patti, který loni v červenci na Twitteru uvedl: „Po téměř 10 úžasných letech budování Playdeadu firmu opouštím, abych čelil novým výzvám.“

Problémy začaly v roce 2015, když Patti začal považovat kanceláře za příliš tiché. To vyústilo až v konflikt, ve kterém se společně se spoluzakladatelem Arntem Jensenem začali dohadovat o tom, kdo ke hrám vlastní práva. Následovaly spory, během kterých spolu dvojice komunikovala jen za pomoci právníků. A obě strany se pokoušely získat nadvládu nad studiem.

Jensen pak 10. listopadu 2015 napsal, že bude muset najít nové způsoby, jak popustit uzdu své kreativitě. To Pattiho údajně šokovalo a odstranil kvůli tomu druhého spoluzakladatele z obchodního rejstříku. Zprávu totiž chápal tak, že Jensen ve firmě již pracovat nebude.

Jensenovi právníci však upřesnili, že cílem bylo pouze podat výpověď jako kreativní ředitel. Spolumajitelem společnosti však chtěl zůstat i nadále.

Dohady mezi oběma muži pak dánské úřady přiměly k tomu, aby Pattiho z firmy „vytlačily“. A Patti za svůj 49% podíl získal 50 milionů dánských korun, tedy zhruba 180 milionů českých korun.

Fotogalerie

Patti přesto tvrdí, že by peníze kdykoliv vyměnil za šanci být opět jedním z šéfů Playdeadu. Vyústění situace je pro něj prý podobně bolestivé jako by šlo o rozvod.

Zprávu přinesl dánský deník Børsen, volný překlad pak lze objevit na diskusním fóru NeoGaf.

Autor:
 

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Prasata a králíci jdou opět do války. Vzniká remaster strategie S.W.I.N.E.

S.W.I.N.E. HD Remaster

Pokud hrajete počítačové hry nějaký ten pátek, možná si vzpomenete na humornou strategii S.W.I.N.E. z roku 2001. Právě...

Nástroj Modulate umožní, abyste ve hře zněli jako vaše oblíbená postava

Tracer ve hře Overwatch

Online služba Modulate brzy umožní hráčům multiplayerových her v reálném čase mluvit hlasem někoho jiného. Stane se z...

Kupování exkluzivit časem skončí, slibuje Epic Store

Metro Exodus - Master Artyom Edition

Až se Epic Store na trhu s digitálními hrami pevně usadí, skončí dosavadní praxe nakupování časových exkluzivit,...

Najdete na iDNES.cz