PlanetSide - 3D akce velkého formátu

Ve studiích Verant Interactive se už delší dobu chystá projekt jménem PlanetSide, o němž sice už na stránkách BonusWebu byla řeč, ale vzhledem k tomu, že od poslední řeči uplynul půlrok, měli bychom tu pro vás příděl zbrusu nových informací.
PlanetSide

Ve studiích Verant Interactive se už delší dobu chystá projekt jménem PlanetSide, o němž sice už na stránkách BonusWebu byla řeč, ale vzhledem k tomu, že od poslední řeči uplynul půlrok, měli bychom tu pro vás příděl zbrusu nových informací.

Jméno společnosti Verant Interactive by vám mělo být známo, a to hlavně díky jejich předchozí hře - EverQuest. Tohle online RPGčko si získalo spousty příznivců po celém světě, a tak se není co divit, že se autoři rozhodli vyzkoušený žánr neopustit a zůstat u něj. Po pravdě řečeno, zůstali u něj jen napůl - místo MMORPG bude jejich novinka MMOFPS, neboli multiplayerová 3D akce. Její jméno je právě PlanetSide a půjde o čistokrevný shooter z first-person pohledu.

Nejprve si budete moct vybrat, za jakou stranu chcete hrát - na výběr máte tři možnosti. The New Conglomerate, The Terran Republic a The Vanu Sovereignty budou mít samozřejmě odlišnosti nejen designové, ale rozdílná bude i jejich výbava. Ačkoliv většinu zbraní i ostatního vybavení budou mít všechny tři frakce společné, přeci jen by nemělo smysl vůbec PlanetSide nějaké frakce vytvářet, když by se všechny opíraly o úplně stejné technické zázemí. Proto přísluší každé z nich speciální zbraně, které ovšem může používat příslušník kterékoliv strany. Pokud se vám tedy podaří zabít někoho, kdo vám po sobě zanechá zbraň, s níž jste dosud neměli tu čest, nic vám nebrání v tom, abyste si ji přivlastnili a využívali tak technologii protivníka. Spolu s tím, jak bude vaše postava povyšovat (což se dá v podstatě považovat za jakési RPG prvky), otevírají se před vámi nové možnosti - můžete například nakupovat lepší vybavení nebo distribuovat získané skill bodíky do různých dovedností.

Svět PlanetSide bude beze všech pochyb velký, a to tak, že velmi. Každý server, na němž se bude hrát, nabídne 13 samostatných kontinentů, které budou osázeny základnami. Ty jsou tvořeny budovami několikerých druhů - v některých se produkují vozidla a zbraně, jiné slouží jako radary, další vám umožňují se poblíž nich respawnovat (což oceníte především v okamžiku, kdy jste na výpravě kdesi daleko a po smrti by vás čekalo putování přes půl kontinentu) atd. Způsob, jak se základny přebírají pod vlastní kontrolu, je přitom poměrně zajímavý. Nejprve musíte k vyhlédnuté budově doputovat, pak je třeba se nalogovat do jejich počítačového systému, abyste si otevřeli dveře dovnitř, a uvnitř se od vás vyžaduje další hackerská prácička - znova musíte proniknout do systému a přinutit základnu, aby se přidala PlanetSide na vaši stranu. Jakmile se vám to podaří, nastanou docela legrační situace - jednak pracují od té doby všechny budovy v základně pro vás a jednak pod vaši kontrolu spadnou i obranné a útočné systémy, které k základně příslušejí - a představte si ten poprask, až se do bitvy probíhající poblíž základny zapojí lasery, které do té doby patřily vašemu nepříteli, ale odteď už je ovládáte vy.

Důraz při hraní byste přitom měli klást na týmovou spolupráci, protože síla celku je vždycky lepší než síla roztroušených jednotlivců. Pokud dokážete postavit tým složený z navzájem se vhodně doplňujících vojáků, máte napůl vyhráno. Nemusíte se přitom ani bát, že by vám požitek ze hry mohli kazit jedinci, kteří k tomu účelu využívají friendly fire (střelbu do vlastních lidí). Autoři se totiž rozhodli, že poté, co se někdo o něco takového pokusí, dostane varování v podobě dočasné nemožnosti střílet a pokud ani to nepomůže, bude prostě vyřazen ze hry.

Ať už se vám ale koncepce PlanetSide líbí, či nikoliv, jisté je, že dřív než příští rok si ji na vlastní oči neprohlédnete, protože práce na hře ještě zdaleka nejsou u konce.


Témata: Radar