Duchovní nástupce X-COMu byl odložen na příští rok

  • 3
Vývojáři ambiciózní strategie Phoenix Point oznámili posunutí vydání hry až na polovinu příštího roku. Finanční nouzí totiž momentálně netrpí a pevně věří, že vytvářejí mimořádnou hru.

Na Phoenix Point se upírají zraky všech fanoušků strategických her. Stojí za ní totiž vývojář Julian Gollop, tvůrce legendárního UFO: Enemy Unknown. Ačkoli autoři dosud hru nevydali ani v předběžném přístupu, už jim solidně vydělává. Podle zakladatele studia Snapshot Davida Kaye získávají průměrně 100 tisíc dolarů (cca 2 miliony korun) měsíčně jen na předobjednávkách. A to už dříve dostali od fanoušků během úspěšné komunitní kampaně na portálu Fig 766 tisíc dolarů.

Gollop tak věří, že pracuje na něčem vskutku speciálním a nechce nic uspěchat. Proto oznámil posun vydání z konce letošního roku až na polovinu toho příštího. Díky tomu bude prý moci výsledek být daleko přesvědčivější, než kdyby se snažil stihnout původní termín za každou cenu.

Phoenix Point má být duchovním nástupcem XCOMu v každém ohledu. Hra se bude odehrávat v roce 2057, kdy se lidé na Zemi potýkají s invazí vetřelců. Chybět nebude celková mapa, výzkum a samozřejmě souboje na tahy, v nichž půjde zacílit konkrétní části těl nepřátel. Zajímavě zní prvek, kdy vetřelci postupně vyvíjejí a přizpůsobují se hráčově taktice a strategii. Počítá se i s atributy jako strach, panika, šílenství či trvalými traumaty, které mohou ovlivnit schopnosti, chování a spolehlivost vojáků.