Perimeter - pozemní války budoucnosti

  • 14
Být v dnešní době fanouškem a náruživým hráčem realtime strategií není nic lehkého. Obvykle se totiž musíte doslova prohrát nespočitatelnou řadou ubohých kopií původní Dune 2 bez jakýchkoliv inovací, ovšem...

Perimeter Perimeter, je inovativní a nádherně technicky provedená hra od ruského týmu 1C, která by se měla na konci roku 2002 objevit na pultech obchodů. Vývoj lidstva od jeho počátku až po dnešní dny je pouze předehrou časů budoucích. Vždyť lidstvo stále ještě nezná odpověď na spoustu vědeckých i filosofických otázek: kupříkladu, jak jsme se objevili na Zemi? Proč jsme zde a odkud pocházíme? Ví snad někdo jaký je náš původ? Odpověď přijde (42, 42! -pozn. redakce) na počátku třetího tisíciletí, kdy se začnou objevovat entity známé jako The Spirits - Duchové. Ačkoliv mají snad i lidskou minulost oplývají nepředstavitelnými znalostmi, jejichž odhalení znamenalo obrovský vědecký pokrok, zejména na poli nanotechnologií. S rozvojem vědy tak došlo i k objevení nové dimenze, pojmenované Psychosphere, jež měla podobu obrovských bublin, uvnitř kterých se zastavil čas. Jedinci, kteří se dostali do některé z těchto bublin, se však z neznámých důvodů nechtěli vracet zpátky a po čase přerušili veškerý kontakt. Vznikly tak tři separované národy, přičemž každý z nich chtěl získat Psychospheru jen pro sebe. Nikdy neodhalenou pravdou však je, že časoprostorové bubliny mají neblahý vliv na psychiku lidí, jež s nimi přijdou do kontaktu, což některé z nich uvrhlo po zbytek života do nepředstavitelné agonie a ostatní zbavilo vlastního myšlení na úkor myšlení kolektivního - planetárního.

Perimeter Perimeter je real-time strategie postavená na konceptu neustálého teramorfingu, což přeloženo do obecné řeči, znamená neustálou úpravu a změny planetárního povrchu k obrazu svému. Mars z filmu Total Recall, na kterém je atmosféra, je právě teraformovaný - přizpůsobený lidskému druhu. Princip hry spočívá v tom, že hráč přistane se speciální jednotkou, která je k tomuto účelu zvlášť vytvořena, na určitém ohraničeném území, a přistávací jednotka se ihned přemění v základní zdroj energie. Pomocí ní je třeba vytvořit základnu, která slouží ke sbírání a distribuci energie. Tento základní krok ovšem k úspěchu stačit nebude, po hráči je žádáno, aby neustále měnil povrch planety pomocí speciálních jednotek. Je vcelku jedno, jestli je zapotřebí místo pro stavbu základny, nebo naopak vysoký kopec pro lepší obranu: taktika se zkrátka přizpůsobuje možnostem teramorfingu, protože protivník rozhodně nebude čekat a zabere většinu plochy na planetě, což znamená prohru a nutný odsun jinam (jestli ovšem ještě je kam). Není to totiž hráč, kdo vlastní rukou, pomocí kurzoru mění povrch (jako ve staré Molyneuxově hře Populous), ale jsou to jednotky které ovládá. Jednotky byly vynalezeny až po příchodu Duchů, kteří jejich technologii odhalili a začali používat. Perimeter

Vaše základna, postavená na primární parcele, neboli perimetru, bude schopna pro vaše budovy a jednotky čerpat energii ze země, která byla teramorfována nanoboty. Zde platí jednoduchá rovnice. Čím více země upravíte a tím zaberete pro svoje účely, tím více energie získáte, více jednotek zbudujete a budete mít i větší šanci porazit soupeře. Tato metoda získávání energie eliminuje nutnost zaměstnávat pracovníky, kteří jsou potřeba jinde. A pro vás jako pro velitele výsadku to znamená, že se můžete více soustředit na boj samotný a na volbu správné taktiky proti nepříteli.

Pokud jste četli pozorně, tak vás určitě zajímá, jakým způsobem bude hra zpracovaná, přičemž jako první vás asi napadne, že by to mělo být ve trojrozměrném prostředí. To napadlo i zaměstnance 1C a Perimeter, proto příkladně připravili v krásné grafice. Ve spolupráci s firmou Nvidia vytvořili engine, který plně podporuje většinu funkcí nejvýkonnějších grafických karet dneška a zároveň bude schopen zobrazit až milion Perimeter polygonů v jedné obrazovce zároveň. Pro plné vychutnání této nádhery budete potřebovat dnes již běžný stroj (P700 s GeForce 2). Už při prezentaci na letošním E3 v Los Angeles grafika vypadala opravdu úžasně. Scény hýřily barvami aniž byly přeplácané a originalita ruských návrhářů je zřetelná - ti lidé ví, jak má vypadat futuristická civilizace. A to vše s volně rotovatelnou kamerou! Je na místě obávat se ztráty orientace!

Další, v čem se Perimeter liší od ostatních RTS a co ho činí výjimečným, je přístup ke tvorbě a vlastně k jednotkám jako takovým. Na rozdíl od mnoha ostatních (neříkám od všech) RTS se základní jednotky slučují do menších týmů. To vám ušetří mnoho práce při seskupování a opětovném rozpouštění skupiny, protože nemusíte označovat každou z nich zvlášť. Stačí kliknout na jednu a označí se i ostatní stejného druhu. Navíc se každá jednotka může okamžitě transformovat v jakoukoliv jinou.

Perimeter Pokud jste četli pozorně až sem, víte o této hře prakticky to samé, co většina světa (až na 1C, pochopitelně). Jediné co by vás tedy mohlo ještě zajímat je, kde se vlastně vzal název Perimeter? Název je odvozen od prostoru kde se souboje a konflikty odehrávají. Tímto prostorem je perimetr (jakési hranice) hráčovy země a základny. Teramorfovaná země je poté s pomocí základny a vašich jednotek ohrazena silovým polem, které nemůže být obsazeno základními jednotkami nepřítele. Jak se jednotlivé perimetry obou stran zvětšují a s tím i území kam nemůže ani jeden ze soupeřů vstoupit, naskýtá se možnost obsadit zemi, která ještě procesem teramorfingu neprošla. Na závěr dodejme, že ruský tým 1C si pro Perimeter pouze vypůjčil základní prvky RTS, doplnil je o své vlastní unikátní nápady a zabalil to celé do nádherného grafického kabátu. Proto, doporučuji všem příznivcům RTS, aby si tenhle titul nenechali ujít, už jen kvůli tomu, že to nebude další z řady bezduchých kopií Dune 2.