S největší pravděpodobností bylo o největším herním hitu letošního roku rozhodnuto už v polovině ledna. Roztomilí Palworld vlétli na trh jako uragán, jen během prvního měsíce prodali neuvěřitelných 25 milionů kopií a vydělali autorům ze studia Pocketpair tolik peněz, že si dokonce postěžovali, že je to víc než jsou schopni zvládnout (viz náš článek).
Jedním z důvodů, proč se hra prodávala tak rychle, ovšem mohly být i obavy o to, že bude pravděpodobně brzy stažena z digitálních obchodů. Na první pohled totiž zaujala podoba se známými postavičkami Pokémonů, ze stejnojmenných her které vycházejí převážně na konzolích od Nintenda. A jak všichni v herním průmyslu dobře vědí, z právníků Nintenda jde strach, neváhají totiž „sestřelit“ i ryze fanouškovské modifikace, natož když na tom někdo ještě slušně vydělává.
Mnohé příšerky z Palworldu jednoduše vypadají, jakoby by byly složeny z různých částí svých slavnějších bratříčků z Pokémonů a je vlastně jedno, jestli je to proto, že byly vytvořeny rukou lidského grafika anebo s využitím umělé inteligence, jak se stále častěji spekuluje. Ostatně posuďte sami, streamerka Cecilia Fae si dala tu práci a všech 111 „kámošů“ (jak se příšerkám říká v Palworldu) porovnala se stávajícími Pokémony (viz twitterové vlákno níže).
Všichni tak čekali, jak se Nintendo k celé problematice postaví. Trvalo překvapivě dlouho, než se japonský gigant vůbec vyjádřil, první reakce byla ovšem překvapivě obecná, byť se v ní dal rozpoznat výhružný podtón. „Máme v úmyslu vyšetřit a přijmout vhodná opatření k řešení jakýchkoli činů, které porušují práva duševního vlastnictví související s Pokémony,“ varovali tehdy neurčitě, aniž by však Palworld napřímo jmenovali.
Jenže už je to půl roku a stále nic, potvrdil v rozhovoru pro magazín GameFile zakladatel společnosti Pocketpair Takuro Mizobe. Znamená to, že nebezpečí už pominulo? Je to dost pravděpodobné. Nedávný patch přinesl do hry spoustu nového obsahu a obnovil už trochu upadající zájem o hru, Nintendo stále mlčí.
Mizobe se přitom nijak netají tím, že se při dělání her inspiruje, kde to jde a spoléhá spíše na už úspěšně realizované nápady. „Při vývoji her to samozřejmě někdy musíme udělat, ale pokud je to možné, snažím se vytváření nových věcí vyhýbat,“ řekl pragmaticky na jiném místě rozhovoru.
Kombinace Pokémonů a survival žánru jakou předvádí Palworld ale možná opravdu není tak výjimečná, jak jsme se zprvu domnívali. Například slavný vývojář Cliffy B se nechal slyšet, že něco takového chtěl udělat už dávno, jen na to nesehnal finance (viz náš článek).