Roztomilé příšerky z Palworldu vlétly na trh jako uragán, jen během prvního měsíce prodaly neuvěřitelných 25 milionů kopií a vydělaly autorům ze studia Pocketpair tolik peněz, že si dokonce postěžovali, že je to víc, než jsou schopni zvládnout (viz náš článek).
Hra už má svůj vrchol popularity dávno za sebou a oproti lednovým milionům si ji dnes pouští „jen“ zhruba 25 tisíc hráčů denně, i tak lze konstatovat, že půjde o jeden z největších komerčních hitů letošního roku. Mnohé fanoušky proto překvapilo, že se hra neobjevila mezi nominanty v letošní anketě „herních Oscarů“ Game Awards. Nejen v hlavní soutěži o hru roku (viz náš článek), ale ani v žádné jiné z osmadvaceti podkategorií, což fanoušky vedlo k obviňování poroty z nedostatku odbornosti případně přehnaného strachu z Nintenda, které se s autory Palworldu chystá soudit (viz náš článek).
Internetová debata byla natolik živelná, že k jejímu hašení přispěchal i komunitní manažer John Buckley. „Twitter se stal tak nudným místem. Hráči, přestaňte vše tolik dramatizovat. Ne všechno je hned konspirace,“ napsal na svůj osobní profil na sociální síti X. Pokud by se podle něj někdo měl cítit ukřivděný, tak spíš tvůrci hry Satisfactory, která rovněž vyšla během letošního roku.
Ve výsledku tak jde jen o další ukázku toho, že názor oborových profesionálů a většinového publika se velmi odlišuje.