Na konci května to bude přesně dvaačtyřicet let ode dne, kdy legendární Pac-Man poprvé spatřil světlo světa. Od té doby hra vyšla ve stovkách podob na nejrůznější zařízení, její jednoduché, avšak návykové principy fungují spolehlivě dodnes a Pac-Mana znají i lidé, kteří nikdy žádnou videohru nehráli.
Ikonickému hrdinovi se pracovně stále daří a již brzy vyjde výroční kolekce rovnou čtrnácti klasických her nesoucích jeho jméno. Bohužel tuto radostnou chvíli už nebude sdílet se svojí ženou, o dva roky mladší paní Pac-Manovou. Přestože spolu tento krásný pár vychovává malou Baby-Pac, jejich životní cesty se rozdělily a budoucnosti dlouhá léta spokojeného vztahu teď rozhodují právníci.
Může za to soudní spor mezi vydavatelstvím Bandai Namco Entertainment a výrobcem retrokonzolí a arkádových kabinetů AtGames. Zjednodušeně řečeno, licence na Pac-Mana patří japonské společnosti, zatímco na jeho ženu si dělají nároky Američané, kteří odkoupili práva na paní Pac-Manovou od původních autorů.
Než aby se Bandai Namco muselo o zisk z připravované kolekce o Pac-Manovi dělit, raději z něj v jednom z dílů chystané kolkece udělali starého mládence, který žije u své matky. V samotné hře je tato změna prezentována jen několika vyměněnými pixely, kdy má ženská postava namísto červené mašle fialový klobouček, takže si jí nejspíše většina lidí ani nevšimne.
Pro citlivější hráče vnímající celkový kontext ovšem tímto krokem dojde k zásadní změně vyznění celé hry. Na místo rozjásaného optimisty v nejlepších letech, který se už nemůže dočkat opětovného shledání s rodinou, tu najednou máme stárnoucího muže, co se po náročné práci smutně vrací do mamahotelu pít pivo a koukat na televizi.
Samozřejmě se dá předpokládat, že tento změněný narativ většina zákazníků bude ignorovat a z Pac-Manova muzea, které vychází v květnu na PC, playstationy, xboxy a Nintendo Switch bude hit.