Otec stříleček John Romero chce nabídnout zběsilou akci ve stylu Quake

aktualizováno 
Začátkem devadesátých let položil základy akcím z pohledu první osoby, po jednom z největších herních propadáků však ustoupil do ústraní. Řeč je o Johnu Romerovi, jednom ze spoluzakladatelů studia id Software a autorovi neúspěšného titulu Daikatana.

Ilustrační obrázek z on-line akce QuakeLive

Romero letos v březnu potvrdil, že plánuje vývoj svižné střílečky ze staré školy (čtěte více). Tehdy ještě o projektu neprozradil téměř žádné informace. V dubnovém rozhovoru pro britský server Eurogamer však nastínil základní směřování hry. A vydat ji plánuje nejprve pro PC.

"Nechci mluvit o detailech, ale znám je. Svým způsobem jsem to už navrhl a je to hodně senza. Ale je jasné, že to budu říkat," představil Romero svůj projekt. O návrhu hry tvrdí, že je "parádní" a nic podobného prý ve hrách neviděl.

"Je to perzistentní hra, trvale ukládá hráčova data, postava časem roste a zlepšuje se," vysvětluje Romero. "Myslím si, že to dnes většina hráčů stejně očekává, ale je to starší návrh. A myslím si, že je stále platný," dodává.

John Romero

John Romero - muž, který stál u zrodu akcí jako Wolfenstein či Doom

Vývojářský veterán však odmítá popisovat hru do detailů, prý se poučil z předchozích chyb. "Hrát se to bude jako klasická střílečka, ale vaše konkrétní situace, dějová vrstva a systém odměn jsou unikátní," objasňuje Romero.

"Nepůjde o starou střílečku - nebude to kostičkované. Ale pravděpodobně to oproti většině současných her bude mít rychlejší pohyb," nastiňuje Romero směřování titulu.

Vývojářský veterán prý není fandou her jako Gears of War, které využívají systému krytí a pomalejšího pohybu. Kvality Gears of War však nezpochybňuje. "Ale jsem PC hráč, co má rád myš a klávesnici," vysvětluje.

"Miluju škubnutí (pro otočku) 180°, rychlé zaměřování, rychlou palbu, rychlý pohyb. Takže cokoliv jiného - jako třeba současné střílečky, které jsou v zásadě kolejnice napříč úrovní - mne nezajímá," uzavírá Romero.

Kdy plánuje odstartovat vývoj, však odmítá prozradit.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Electronic Arts zrušili ještě oficiálně neoznámenou Star Wars hru

Záběr z filmu Star Wars: Poslední z Jediů

Připravovaná Star Wars hra, známá pod pracovním názvem Orca, byla zrušena. Vydavatelství Electronic Arts prý aktuálně...

Bezpečnostní agentura se chce přiživit na úspěchu Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Společnost Pinkerton Consulting & Investigations, Inc., jejíž kořeny sahají až do roku 1850, zažalovala vydavatele...

Netflix považuje za největšího konkurenta Fortnite

Netflix

Netflix nepovažuje za své největší konkurenty další streamovací služby, ale populární hru Fortnite.

Najdete na iDNES.cz