Blizzard je ve své cestě za čistou hrou poměrně důsledný, pravidla pro pojmenování zabírají 4 strany formátu A4. Podrobně jsou popsány jednotlivé kategorie nepovolených jmen včetně příkladů a možných trestů pro hráče. Kromě varování se lidé, kteří si pro postavu zvolí nevhodné jméno, mohou připravit i na omezení přístupu do hry. Velice zajímavým bodem pravidel je zákaz používat ve jménech tituly jako je král, hrabě, rytíř, prezident... Podle Blizzardu mají hráči ve fantasy online hře získávat tituly prostřednictvím herních mechanismů a ne udělovat si je sami při tvorbě postavy. Z pohledu hráče soustředícího se na "RP" je toto rozhodnutí Blizardu velice lákavou pozvánkou do Světa Warcraftu. Pokud se chystáte hrát, tak byste měli vědět, že omezení se netýkají pouze angličtiny, elektronické slovníky dokáží odhalit velké množství nešvarů i v cizích řečech a navíc nikdy nevíte, kdo vás vidí. Někteří čeští či polští hráči Rubies of Eventide by mohli vyprávět...
Jak si tedy vybrat jméno?
I když se může zdát, že výběr jména pro herní postav je jednoduchá záležitost, nemusí to být vždy pravda. Základním problémem, kterému čelí hráči přicházející do již nějaký čas fungující hry, je určitá "přebranost" obvyklých jmen. Vzhledem k tomu, že čeština není celosvětově rozšířená, mají čeští hráči přeci jen větší šanci, že jejich přezdívka nebo reálné jméno ještě bude volné, pokud ale chcete jméno mezinárodní, třeba založené na nějaké méně známé postavě z oblíbené knihy (Gandalf nebo Saruman není správná volba, rozhodně ne pro MiddleEarth Online a podle pravidel ani pro WoW:), často na tento problém narazíte. Řešením je výběr jiného jména nebo jednoduchá změna, například zdvojení některé z hlásek, pokud výsledek bude vypadat smysluplně a vyslovitelně. Některé hry navíc nabízejí možnost automatického vygenerování unikátního jména.
Tento problém je způsoben tím, že data o jednotlivých herních postavách jsou uchovávána na základě unikátního jména postavy a ne nějakého jiného znaku. Představte si, že byste chtěli komunikovat s někým, kdo se jmenuje Karkulka. Pokud bude ve hře jen jedna, napíšete třeba "/tell karkulka ahoj." Pokud jich ale bude na serveru deset, napsaná zpráva by se dostala všem nebo byste museli použít nějaký unikátní kód přidělený každému hráči, ale "jméno" 126954317 by pro komunikaci bylo efektivně nepoužitelné.
Nejsnadnější práci mají při výběru jména hráči, kteří si vybrali postavy elfů. Jen v Silmarilionu je elfských jmen a výrazů nespočet. Na internetu potom existují celé slovníky i přímo služby, které vám navrhnou elfské jméno nebo "překlad" vašeho jména do jazyka vznešených elfů. Pro lidská jména můžete s úspěchem použít třeba telefonní seznam. I když zrovna slovanská jména znějí anglicky hovořícím národům dost exoticky sama o sobě. Ostatně třeba v Anarchy Online potkáte spoustu NPC s typicky slovanskými jmény! No a hráči, kteří si vybírají jméno pro postavu obra, zlobra nebo podobné silné a mírně tupé rasy, zase mohou použít třeba online slovník vikingských (Norských) jmen. Pokud se zrovna k nějakému výběru chystáte, přeji šťastnou ruku.
A teď ke zprávám:
Horizons mají nového majitele – naprosto neznámá společnost Tulga Games, která nemá ani pořádný web chce převzít aktivity společnosti Artifact Entertainment, který vyvíjí a provozuje online hru Horizons: Empire of Istaria. Transakci, jejíž detaily nebyly zveřejněny, musí nejprve schválit soud, který Artifact Entertaiment v tuto chvíli chrání před věřiteli. Zda ke schválení dojde, ještě není úplně jisté. Tulga Games je soukromě vlastněná společnost, jejíž majitel zůstává v anonymitě a je jisté, že velké slovo v provozu firmy by nadále měl mít současný šíf Articaftu David Bowman. Pro hráče Horizons je nadále dobrou zprávou, že provoz serverů nerušeně pokračuje dál. Na jejich provoz si společnost přivydělává i netradičním způsobem – hledá zákazníky pro Intel. Největšího výrobce procesorů doporučuje s tím, že právě na platformě Intel probíhal vývoj celé hry a na webu Horizons nechybí ani reklama na Pentium 4 se sloganem "plays great on P4".
Ryzom odstartoval – mix sci-fi a fantasy prostředí ve hře Saga of Ryzom je od 21. září otevřeno všem platícím zájemcům. Po prodlouženém testování, které vyústilo v přidání řady nových věcí, byl konečně zahájen komerční provoz. Hra je distribuována v krabici za 50 Euro, měsíc hraní stojí 13 Euro. Britská společnost Jolt, která bude provozovat například evropské servery WoW, pak nabízí možnost downloadu hry za 35 liber, v ceně je, jak je obvyklé, měsíc hracího času. Cena za krabici je u Ryzomu opravdu vysoká, v přepočtu jde o téměř 1700 korun, k dispozici není ani trial verze. Vyšší cena je pochopitelná, náklady na vývoj online her jsou skutečně vysoké a měsíční poplatky jsou sice zdrojem stálých příjmů, ale nestačí na dostatečně rychlé návratnosti nákladů. Naše doporučení je chvíli počkat, jak se hra uchytí a doufat, že se brzy objeví možnost vyzkoušení hry bez počáteční vysoké investice. Vzhledem ke konkurenci je pravděpodobné, že zkušební verze na sebe nenechá až tak dlouho čekat.
Earth&Beyond už není – Online hra Earth&Beyond provozovaná společností Electronic Arts uzavřela své servery a kromě fanouškovských stránek už jí v podstatě nic nepřipomíná. AE tak má nový zářez na sekeře, kterou odpravuj online projekty. Hráči, kteří chtějí v online hře létat vesmírem, mají novou naději ve hře Vendetta online. Tento projekt bude dodáván na jednom CD ve verzích pro Windows, Linux a Mac OS a nabídne klasickou vesmírnou hru včetně hry proti hráčům. Ve hře má vše záviset na dovednostech hráče, nekoná se žádné virtuální házení kostkou. Předpokládaná cena 10 dolarů za měsíc hraní je ve srovnání s konkurencí velice nízká, snad Vendetta dobře odstartuje .