Ke kritice nedokončeného stavu projektu se však vyjádřil jeho producent Brian Hicks, který napsal: "Nehrajete DayZ, hrajete rané vývojářské verze." Titul je podle něj v jedenáctiměsíčním vývoji základů a celý cyklus by standardně měl zabrat tři roky.
"Definovat či hodnotit, co je DayZ podle tak rané verze, je velmi podobné jako hodnocení obrazu během prvních tahů štětcem. Proboha, ani obrazy Boba Rosse nevypadaly skvěle prvních několik minut (než vám došlo, co dělá)," říká Hicks.
Producent zároveň tvrdí, že žádná z vašich oblíbených velkorozpočtových her v této fázi nijak nepřipomínala finální produkt. "Dejte si pauzu a vraťte se do bety, či po vydání hry. Předběžný přístup je období vývoje, které má řadu vrcholů a velmi nízkých chvil. Taková je podstata softwarového vývoje. Ano, je to neuvěřitelně stresující. Ale pomáháte tím tvarovat zážitky z DayZ."
A jak situaci vnímáte vy? Je namístě, aby vývojáři umožňovali zpoplatněný přístup do hry v tak brzké fázi vývoje? Já si DayZ koupil s nulovým očekáváním, u hry jsem se v březnu výtečně bavil a mám v plánu ji v budoucnu opět vyzkoušet a posoudit změny (první dojmy ze hry).