Ačkoliv byla expozice JoWoodu v poměrně zastrčeném koutě “hlavní “ South Hall, a netěšila se takovému návalu návštěvníků jako stánky renomovaných výrobců, bylo na co se dívat. Kromě hojně fotografované čtveřice rakouských amazonek nás zaujalo i několik slibně vypadajících herních projektů, o kterých by stálo za to informovat také proto, že JoWoodi sedí doslova „za humny“ (jednu pobočku mají v Rakousku a druhou v Německu) a díky spolupráci s Dynamic Systems distribuují své hry i u nás. Již před několika dny jsme uveřejnili obsáhlé preview podmořské akční hry AquaNox, která vyniká zejména skvělým 3D enginem - tentokrát však trochu změníme žánr a představíme si hned trojici titulů.
Gorasul – the Legacy of the Dragon
Roszondas nikdy nepoznal své pravé rodiče, již od útlého dětství jej vychovával magický drak, jehož kouzelná síle postupně přešla i do těla adoptivního syna z lidského rodu. Čas postupně plynul a Roszondas rostl a rostl. Krátce po dovršení dospělosti však svět napadl démon zla z cizí dimenze. Během války s vojsky temného démona se z Roszondase stal hrdina – díky svým magických schopnostem byl jako jeden z mála schopný odolávat náporu příšer a bránit tak dobro. Kromě něj statečně bojuje ještě hrstka jiných kouzelníků a společně brání poslední útočiště zoufalých lidí. Během jedné bitvy je však i Roszondas zabit a zdá se, že je situace beznadějná. Duše Roszondase totiž znovu ožila v novém hrdinovi, který se s družinou statečných následovníků vydá osvobodit svět od nadvlády hrůzy a teroru.
Když jsme viděli v akci chystané isometrické RPG Gorasul, téměř ihned nás zaujala podobnost s nekorunovaným králem tohoto žánru, Diablem. Jak nám však vývojáři ukazovali další a další herní lokace, pochopili jsme, že jde snad o ještě víc akční hru než bylo samotné Diablo, což ostatně potvrzují i sami tvůrci ze studia SilverStyle (prý tomu tak je proto, aby si hru mohli zahrát nejen skalní příznivci RPGček). „Jednodušší“ pojetí se snažili autoři kompenzovat rozsahem – v Gorasulovi bude více než 40 lokací, přes stovku questů a na straně nepřátel kolem šedesáti druhů příšer všeho druhu. Hráči si budou moci vybrat z několika stylů boje – „klasický“ v podobě útoku mečem či podobnými zbraněmi, ostřelování z dálky a magie (která má sama o sobě několik kategorií a více než 40 druhů kouzel). I tady je vidět, že tvůrci dělali vše pro maximální zjednodušení hry – nelze tedy čekat její vřelé přijetí od fanoušků sofistikovaných titulů jako Baldur’s Gate, příznivci Diabla jej naopak uvítají. Akční RPG Gorasul vyjde co nevidět – již v srpnu.
Frontierland
Zkuste na chvíli zavřít oči a představte si hru, která v sobě kombinuje prvky Settlerů, Railroad Tycoonu a libovolné další 3D budovatelské strategie – přesně tak totiž vypadá Frontierland, ve kterém se přesunete do minulého století, kdy hrstka odvážných pionýrů budovala železnici napříč americkými pustinami. Narozdíl od podobných her jako Railroad Tycoon nebo Transport Tycoon však budete mít na starosti nejen stavbu železnice samotné, ale také veškerou logistiku a výrobu většiny surovin. Kromě toho vás budou obtěžovat všudypřítomní bandité a nepřátelští Indiáni – starostí tedy bude až nad hlavu. Frontierland disponuje - vzhledem ke svému žánru celkem překvapivě - 3D grafikou s množstvím speciálních efektů (střídání dne a noci, požáry, dým...). Jednotlivé mise odehrávající se kvůli snadné orientaci na relativně malém kousku mapy USA spojuje dějová linie, kterou ovlivňuje jak hráč samotný, tak i NPC postavy.
A jak že se vlastně bude Frontierland hrát? Například dostanete v jednom scénáři za úkol vybudovat funkční pilu, která začne vyrábět pražce a latě potřebné ke stavbě kolejí. Pila však potřebuje něčím zásobit, takže nezbude než zaplatit několik dřevorubců, kteří začnou porážet stromy. Ale ouha, holé kmeny zůstávají kdesi v lese – bez transportu do skladu se nehnete dál. Ani po nařezání pražců práce nekončí – je nutné dřevo důkladně vysušit, aby v budoucnu nehnilo (přeci jenom, postavit trať se zpuchřelými pražci je, mírně řečeno, o ústa). Jakmile jsou budoucí pražce připravené, stačí je na rampě naložit na vlak a odvést až k dělníkům do „první linie“. Myslíte si, že tu misi prostě nějak „s odřenýma ušima“ dokončíte, abyste se mohli dostat dál? Chyba lávky, přátelé – ne efektivitě a výkonu vaší pily bude záviset dodávka materiálu v dalších misích, takže raději postavte solidní a produktivní výrobnu. Právě atraktivní grafika, netradiční pojetí a nápad na propojení jednotlivých misí činí z Frontierlandu velmi originální kousek. Do obchodů by se měl podle prvních odhadů dostat v prvním čtvrtletí příštího roku.
Natural Resistance
Poslední hrou z nabídky JoWoodu, která nás zaujala, je onen avizovaný konkurent obou českých 3D válečných her, zejména pak FlashPointu. Natural Resistance se odehrává v postapokalyptickém světě, kde proti sobě bojuje (díkybohu pouze nemnoha konvenčními zbraněmi) jenom hrstka přeživších šťastlivců. I tak se však záhy krajina naplní řevem tanků T-72 či Abramsů a nad bojištěm vzlétnou první sršně, MiGy a „efka“. Hráč bude muset zkoordinovat vzájemnou činnost všech jednotek tak, aby byl v konečné fázi ten jediný, kdo přežije. Zdá se to malicherné, ale ve světě, který prožil nukleární apokalypsu existuje již opravdu jen jediný strategický cíl – zůstat naživu.
Nejsilnější stránkou Natural Resistance bude zejména grafika. Tvůrci hry vymodelovali opravdu rozsáhlá území (řádově desítky kilometrů čtverečných), do kterých zasadili širokou škálu jednotek Západu i Východu charakteristických pro přelom osmdesátých a devadesátých let. Jistou novinkou bude i ekologický systém s dynamicky se měnící flórou i faunou, která bude odpovídat jednotlivých ročním obdobím. Také proměnlivé počasí , střídání dne i noci (taková noční exploze skladiště paliva je skutečně impozantní), stejně jako editor a multiplayer (maximálně osm lidí najednou), jsou samozřejmostí. Hra Natural Resistance by měla vyjít již na podzim. Bližší informace bychom vám měli přinést během následujících týdnů – i na E3 bylo totiž k vidění jen pár in-game záběrů demonstrujících sílu grafického enginu.