No Man’s Sky (naše recenze ) je vzorovým příkladem toho, jak se má pracovat s komunitou. I když se před osmi lety vývojářům z Hello Games vydání hrubě nepovedlo a zklamaní fanoušci je vláčeli bahnem (viz náš článek), nyní jsou za hrdiny.
Své nedonošené dítko totiž neopustili a v průběhu času z něj vypiplali prakticky dokonalou hru. Tedy alespoň pro lidi, kteří mají rádi vesmírné simulátory. Přidali možnost budování základen, příběhovou kampaň i tolik vytoužený kooperativní multiplayer a desítky dalších nových funkcionalit, to vše navíc zcela zdarma.
Vývojáři mají se svým publikem blízký vztah a pečlivě mu naslouchají, někdy je jejich přístup dokonce vyloženě osobní. Programátor Martin Griffith se nedávno na sociálních sítích pochlubil tím, že jednomu fanouškovi osobně opravil poškozenou uloženou pozici, aby nepřišel o svůj více než 600hodinový postup.
Here s a video of the 600+ hour save that showed the horrible flickering. I’ve debugged the issue and have submitted a fix. pic.twitter.com/3b6ut3c9wx
— Martin Griffiths (@Griff_) October 26, 2024
„Když hráč vloží do naší hry tolik času, zaslouží si opravu,“ myslí si Griffith s tím, že se to vývojářům z dlouhodobého hlediska vyplatí, protože lidé budou vědět, že jejich snaha nikdy nepřijde vniveč. Procedurálně generovaná hra, která vyšla na všech současných platformách, je přitom neobyčejně komplexní, a tak oprava podobných nahodilých bugů není nikdy nic snadného. Na druhou stranu je pravděpodobné, že se něco podobného už někdy stalo i jiným hráčům, jen o tom nikam nepsali, oprava tedy ve výsledku pomůže všem.
Sympatický přístup, ze kterého by si měli brát příklad všichni vývojáři. Jak jistě potvrdí každý, kdo někdy zůstal zacyklený v komunikaci s technickou podporou, kde si lidé jeho problém přehazují jako horký brambor.