K tématu se vyjádřil prezident Nintenda Shuntaro Furukawa, který tak reagoval na dotaz investora ohledně rozmachu umělé inteligence a očekáváních, že se bude stále více prosazovat v každodenním životě lidí.
„V herním průmyslu se technologie podobné umělé inteligenci používají již dlouho – například k ovládání pohybů postav protivníků – takže se domnívám, že vývoj her a technologie umělé inteligence spolu vždy úzce souvisely. Generativní umělou inteligenci, která se v poslední době stává velkým tématem, lze využít kreativním způsobem, ale uvědomujeme si, že může také vyvolat problémy související s ochranou práv duševního vlastnictví,“ reagoval Furukawa.
Padlý hračkářský obr se snaží zaujmout filmem vytvořeným AI. Podívejte se![]() |
„Máme desítky let know-how v oblasti vytváření těch nejlepších herních zážitků pro naše hráče. I když jsme otevřeni využívání technologického vývoje, budeme se snažit i nadále poskytovat hodnotu, která je pro Nintendo jedinečná a kterou nelze vytvořit pouze pomocí technologie.“
Investoři ovšem otevřeli i některá další zajímavá témata, například stárnutí vývojářů a předávání otěží mladší generaci. Například legendární vývojář Shigeru Miyamoto, který v Nintendu pracuje od roku 1977 a stvořil řadu ikonických značek, zmiňme Maria, Zeldu, Donkey Konga či Pikminy, oslaví letos 72. narozeniny. Generační obměna ovšem podle Furukawy probíhá „hladce“.
Padl také dotaz na prodlužující se vývojový cyklus (na Switchi), který je podle Furukawy nevyhnutelný, protože vývoj her je dnes delší, složitější a pokročilejší. Kvůli tomu také Nintendo posiluje své vývojové kapacity. Co se nástupce Switche týče, žádné novinky nemáme, nicméně Furukawa alespoň ubezpečil, že problém s nedostatkem komponent nehrozí.
Nintendo opět zabodovalo, během Directu ukázalo hry pro následující měsíce![]() |