Nier: Automata z roku 2017 je daleko víc než jen obyčejnou mlátičkou, jak by se podle obrázků mohlo zdát (viz naše recenze). Má nesmírně košatý příběh a neustále se měnící hratelnost, což ocenilo více než pět milionů hráčů. Verzi pro PC uvolnili jen měsíc po vydání původní konzolové a hráči s ní byli vesměs spokojeni, přesto se na adresu jejích autorů v posledních dnech snáší tvrdá kritika.
Může za to uvedení hry v rámci předplatného Game Pass od Microsoftu, které nabízí více funkcí než dosavadní GOTY verze dostupná na Steamu. Tam se hráči, kteří nesáhnou po neoficiálním patchi, dodnes musí vypořádat s občasným trháním, mizernou podporou hraní v okně a několika dalšími otravnými problémy.
Verze hry, která se objevila na Game Passu, je daleko lépe odladěná, což berou fanoušci, kteří za hru zaplatili plnou cenu, jako urážku. A tak někteří z nich dělají to, na co jsme od frustrovaných hráčů v posledních letech zvyklí, uměle snižují uživatelské hodnocení hry na Steamu.
Během několika dnů se hra posunula z hodnocení „Velmi kladné“ (85 %) na „Smíšené“ (56 %), což by podle „bomberů“ zřejmě mělo v autorech hry vyvolat stud a snahu tuto „donebevolající nespravedlnost“ napravit.
Vzhledem k tomu, že pod oběma verzemi jsou podepsané jiné týmy (steamovou mají na svědomí původní autoři z Platinum Games, o game passový port se postarali polští QLOC), to nejspíše nebude tak jednoduché, ale nechme se překvapit.