Tak trochu ve stínu výstavy Gamescom (viz náš článek) zůstalo oznámení letošního dílu série NHL Vývojáři si za to však tak trochu mohou sami, protože nějak srozumitelně nedokázali vysvětlit, proč bychom po roce měli opět vytáhnout nemalé peníze za stejnou hru.
Což o to, NHL 24 byl jeden z těch lepších ročníků, když přinesl poměrně výraznou změnu hratelnosti, konečně totiž dokázal věrohodně simulovat účinky dlouhodobého tlaku na bránu (viz naše recenze). Jak už jsme ale z minulosti zvyklí, nyní by měl následovat spíše udržovací ročník.
Ano, v promomateriálech se píše o jakémsi novém systému umělé inteligence zvaném Ice-Q nebo o technologii Sapiens, která má umožnit realističtější rozpohybování obličejů, po letech zkušeností už je k těmto dopředu jen těžko prokazatelným slibům nutné přistupovat s notným odstupem. Ukázaná platí a například přímé porovnání 3D modelu jednoho konkrétního hokejisty žádnou zásadní revoluci nenaznačuje. A i kdyby, kolikrát během zápasu podobně detailní záběry uvidíte, hm?
Místo nic neříkajících štěků si tak pojďme říct, co nový díl nabídne s jistotou:
- Na obalu budou bratři Jack, Quinn a Luke z hokejového klanu Hughesů.
- Hra vyjde pouze na aktuální generaci konzolí, PC hráči mají opět smůlu.
- Arizonské Kojoty nahradí nový tým Utahu i s jejich suverénně nejnudnějšími dresy v historii NHL.
- Kromě té běžné půjde opět zakoupit i tzv. Deluxe edici, která nabídne spoustu bonusů do multiplayeru.
Ok, třeba se Ice-Q nakonec ukáže jako skutečný „game changer,“ který zlepší celkový dojem z dění na ledě, v tuto chvíli ovšem nic nenasvědčuje tomu, že nepůjde jen o tzv. výplňový díl. Rádi se budeme mýlit, ale tentokrát si datum 4. října, kdy hra vychází na PS5 a XS, v kalendáři kroužkujeme jen obyčejnou propiskou, nikoliv zvýrazňovačem, jak tomu zpravidla bývá.