Příchod digitálního obchodu Epic Store pořádně otřásl trhem s hrami na PC a vzbudil spoustu vášní. Oproti Steamu totiž nabízí v podstatě jen možnost hru koupit, nainstalovat a spustit. Jenže navzdory hlasitým stížnostem internetového davu to vypadá, že většině zákazníků základní funkce nakonec zcela stačí. Doplňkové služby, které Steam nabízí, totiž většinou nevyužívají a je jim proto úplně jedno, odkud si hru koupí.
Achievementy, diskuzní fóra nebo nákupní košík jsou sice fajn, ale dá se bez nich docela snadno obejít.
Nejzásadnější výhodou Steamu se tak ukázala být služba Workshop, která umožňuje jednoduchou správu a distribuci uživatelských modifikací.
Pro lidi, kteří se nespokojí jen s prostým dohráním dokonce a chtějí se v hrách trochu víc pošťourat, jde o zásadní funkcionalitu, která jim ušetří spoustu práce. A takových lidí je víc, než byste čekali. Důkazem tohoto tvrzení může být Tyler Glaiel, spoluautor obtížné plošinovky The End is Night. Ten na Twitteru prozradil, že od chvíle, co do ní implementovali podporu Workshopu, se prodává o tisíc procent lépe než před tím.
TEIN's *full-price* sales are up by around 1000% after adding steam workshop to it, even after the daily deal ran out.
— Tyler Glaiel (@TylerGlaiel) October 27, 2019
if people are making mods for your game, I highly recommend putting workshop inhttps://t.co/T7B55RiojW
Otázkou samozřejmě je, jak dlouho toto tempo vydrží, nicméně i tak jde o impozantní číslo, nad kterým by se měli ostatní vývojáři zamyslet. Přitom to není nic složitého, v jejich případě stačil jen souborový manažer, který poněkud zjednodušuje správu nainstalovaných modů, nic víc.
Byť tedy Epic nabízí prodejcům větší podíl ze zisku, pro některé tvůrce může být Workshop tím zásadním jazýčkem na vahách, podle kterého se budou rozhodovat, kde budou svoji hru prodávat.