Everest v Minecraftu v měřítku 1:1

Everest v Minecraftu v měřítku 1:1 | foto: Streamer G0ularte / Mojang

Hráč vytvořil v Minecraftu Everest v měřítku 1:1, na vrchol lezl čtyři hodiny

  • 88
S využitím skutečných geografických dat vytvořil streamer G0ularte virtuální kopii nejvyšší hory na Zemi a poté vylezl na její vrchol. Jeho úsilí přilákalo více než 160 000 diváků.

Ani po téměř deseti letech od svého vydání nepřestává Minecraft přitahovat kreativní jedince, kteří v této virtuální stavebnici vytváří neuvěřitelné stavby. 

Velikou výhodou virtuálního horolezectví je fakt, že se nemusíte plahočit i dolů.

V poslední době nás uhranuli například lidé, co budují celou Středozemi z Pána prstenů (psali jsme tady) nebo město velikosti Los Angeles (psali jsme tady). Tyto megalomanské projekty vyžadují koordinovanou činnost komunity a pečlivé plánování.

Streamer vystupující pod přezdívkou G0ularte zvolil zcela jiný způsob tvorby. Digitální repliku největší hory světa vytvořil pomocí volně dostupných modů a Everest nechal vygenerovat automaticky, na základě skutečných geografických údajů. Výsledek není úplně dokonalý a v některých oblastech lze spatřit například tekoucí vodu nebo lávu, z odstupu jde však o působivé dílo.

G0oularte se poté nespokojil jen s kocháním, ale rozhodl se vylézt na úplný vrchol. Jelikož se jeho postava navzdory obrovskému převýšení pohybovala konstantní rychlostí a nemusel se zabývat takovými „drobnostmi“, jako je únava, počasí, aklimatizace nebo odpočinek, zabralo mu to „jen“ čtyři hodiny. Jen pro zajímavost, Guinessova kniha rekordů jako nejrychlejší čas výstupu ze základního tábora ve výšce 5 300 metrů nad mořem uvádí 8 hodin a 10 minut.

Pokud vás napadlo, že podobným způsobem by šlo vytvořit i kopii celé Země, nejste první. Bohužel tato snaha zatím naráží na technologická omezení.