Metal Gear Solid: Master Collection dává hráčům možnost zahrát si jedny z nejlepších her historie i na moderních systémech, což je od vydavatelství Konami bezpochyby záslužná činnost. Bohužel se těmto klasikám nedostalo žádné přidané péče a tak hry vypadají stejně mizerně a hýbají se stejně pomalu jako před více než čtvrtstoletím, kdy vyšly poprvé. V některých případech, dokonce i hůře, viz náš předchozí článek.
V Konami prostě vzali původní zdrojový kód a jen ho emulují na dalších platformách, což je nedůstojné. I proto má nyní tato kolekce na Steamu jen 59 % kladných recenzí, na Metacriticu dokonce jen 4,4 bodů z deseti možných. O lenosti vydavatelství k nejlépe svědčí iniciativa skupinky fanoušků, kteří během několika málo hodin ve svém volném čase řadu chybějících moderních vymožeností do hry dopracovali. Díky volně stažitelné záplatě nazvané MGSHDFix (ke stažení tady) nyní hry podporují ultraširoká rozlišení, jejich interface lze přizpůsobit i 16:9 displejům, běhají v okně a mají vylepšené filmové scény.
Smutné je, že nejde o nijak výjimečný případ, znovu vydávání starých klasik je ze strany distributorů tím nejpodlejším druhem útoku na hráčské peněženky. Však si vzpomeňte na neméně odbyté remastery Grand Theft Auto nebo Warcraftu 3. Dokud to však budou lidé kupovat ve velkém, situace se nezmění.