O připravovaném třetím dílu slavné série vesmírných strategií Master of Orion jsme vás již jednou informovali. Nedávno však byly uveřejněny podstatné a hlavně konkrétní informace, které se v původním článku nenacházely, a tak jsme se rozhodli vás o této hře informovat ještě jednou.
Nejprve něco z historie. Sága Master of Orion sahá až do počátku devadesátých let, kdy byl vydán první díl. Ten sice zaujal mnoho hráčů, ale měl pár poměrně velkých nedostatků. Ty se podařilo částečně eliminovat v pokračování, jež vyšlo roku 1996. Ale i na něm šlo najít pár much. Jak se zatím zdá, ty by měly být vychytány v díle třetím, a ten by se tak mohl stát nejdokonalejší a nejkomplexnější vesmírnou strategií všech dob.
Co všechno by se mělo od dob druhého dílu změnit? Především to bude samotný kód hry. Aby se tvůrci nevystavovali pokušení ulehčit si práci využíváním starých rutin (které nejsou tak úplně bezchybné), raději se pustili do díla z gruntu a vystavují hru zcela od počátku. V celém programovém kódu nenajdete jedinou zkopírovanou řádku, jedinou proceduru shodnou s dílem druhým. I to je důvod, proč bylo předpokládané vydání odsunuto až na příští rok. Je totiž jasné, že před vývojářským týmem stojí téměř nadlidský úkol. Nejen, že si klade za cíl zakomponovat do hry množství nových funkcí a možností a vytvořit tak velice komplexní pohled na chod galaktických impérií, ale chce všechny prvky také pečlivě vyvážit, aby nedocházelo k nelogičnostem z prvního a druhého dílu. Zde máme na mysli například skutečnost, že technologiím byla přidělena příliš velká váha, a tak jediná loď po ochranný plášť nadupaná nejlepšími vynálezy byla schopna eliminovat celou nepřátelskou flotilu. Něco takového je přitom možné pouze v knihách Terryho Pratchetta. Markantně se také změní velikost vesmíru. Ten bude až třítisíckrát větší než v předchozím díle. Umístit do něj potom půjde více jak 15 000 kolonií, což je vskutku úctyhodné číslo.
Vývojářský tým dlouho přemýšlel nad tím, zda mají být vesmírné souboje prováděny na tahy, nebo jestli se nemají přiklonit k realtimovému průběhu. Nakonec zvítězil zdravý rozum. Ve chvíli, kdy ovládáte flotilu o tisíci lodích, nelze uvažovat o tahovém způsobu boje. Navíc pokud by i toto bylo na vás trošku moc nebo když byste si byli naprosto jisti svou převahou, můžete klidně svěřit souboj počítači a jen sledovat jeho průběh, aniž byste se museli nějak sami namáhat.
Zajímavý bude též způsob pozemního boje. Ten bude naopak probíhat na kola, protože ovládáte armádu jako celek. Na počátku kola vždy určíte požadovanou strategii, příliv posil a zadáte příslušné rozkazy. Pak již jen sledujete, co to provedlo s nepřítelem. K dispozici budete mít takové klasické jednotky, jako pěchotu, mariňáky či těžkooděnce, ale například i ženevskou dohodou zakázané zbraně - nukleární, biologické a chemické. S těmi budete muset nakládat opatrně, protože jsou schopny trvale zpustošit celou planetu tak, že již nikdy nebude obyvatelná. I to ale může někdy být vaším cílem.
Aby byl podrobný výčet zlepšených či přidaných funkcí kompletní, byli bychom tu asi ještě hodně dlouho. Vezměme to tedy pouze zkratkovitě. Čeká na vás vylepšený diplomatický model, způsob obchodování, předávání pravomocí počítačem řízeným zástupcům (pokud se vám nějaké podaří sehnat) v boji i mimo něj a mnoho dalšího. Jak se zdá, přistupují tvůrci hry Master of Orion ke své práci opravdu zodpovědně a snaží se nic neopomenout. Uvidíme, zda se jim to podaří. Pokud ano, máme se na co těšit.