Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Změn v remasterovaném Mass Effectu bude nejspíše více, než se čekalo

  14:00
Vývojáři chystaného remasteru sci-fi trilogie Mass Effect se podrobněji rozpovídali o chystaných změnách, které provedou oproti kultovnímu originálu. Nejvýraznější zásahy zaznamená první díl, u něhož bude zásadně přepracován bojový systém.

Do vydání netrpělivě očekávaného remasteru Mass Effectu zbývá už jen něco málo přes měsíc a vývojáři hry v blogovém příspěvku konečně pořádně objasnili, jak moc se novinka bude lišit oproti originálu.

Soubojový systém prvního dílu byl významně přepracován.

Nejvíce změn celkem logicky zaznamená nejstarší první díl, který vyšel už v roce 2007. Kromě významného grafického vylepšení se autoři nebáli sáhnout ani přímo do herních mechanismů a zásadním způsobem překopali soubojový systém. 

Ten byl tehdy navržen s ohledem na fanoušky tradičních RPG a z notné části se opíral o náhodu, ne úplně nepodobnou klasickému házení kostkami. To ovšem občas vedlo k absurdním situacím, kdy se postavy míjely i v jasných situacích, případně dokázaly ustát i ránu z brokovnice do hlavy. Druhý a třetí díl už oproti tomu byly celkem regulérní střílečky, čemuž se teď chtějí autoři co nejvíce přiblížit. 

Zbraně už tedy nebudou mít takový rozptyl, přibila možnost tzv. „headshotů“, krytí za překážkami, rozdávání příkazů svým spolubojovníkům nebo se například zrychlila doba dobíjení. Všechny tyto zásahy ovšem trochu rozhodily vybalancování hry, a tak se muselo následně změnit i množství získávaných zkušeností, rychlost vylepšování hráčovy postavy či třeba rozmístění krytů na jednotlivých bojištích.

Jízda vesmírným vozítkem byla tou nejméně zábavnou částí Mass Effectu.

Sice to není v poměrně obsáhlém příspěvku explicitně napsáno, ale výsledkem bude podle všeho výrazné zjednodušení, nebo chcete-li zpřístupnění hry dnešním hráčům. Což tedy nemusí být vyloženě špatně, viz třeba kompletní přepracování jízdního modelu vozítka Mako, které bylo v originálu vyloženým opruzem.

Vývojáři zároveň konečně odpověděli na otázku, jak bude vypadat konec třetího dílu. Pro dosažení nejlepšího rozuzlení příběhu totiž bylo původně nutné strávit nějaký čas i v muliplayerovém režimu, který už ovšem v remasterované edici nebude zahrnutý. Vyřešeno je to tak, že „kvalita“ konce je navázána na úspěšné plnění nepovinných misí z předešlých dílů. 

Pokud tedy budete sérií postupovat chronologicky a svoji postavu mezi díly poctivě přenášet, nemělo by vám nic utéct. A ještě než se zeptáte, tak ano, tolik kritizovaná závěrečná animace je v remasteru rovnou nahrazena její prodlouženou verzi, kterou si fanoušci vydupali po vydání hry.

Mass Effect: Legendary Edition vychází 14. Května na PC, xboxech i PlayStationech.

Autor:
Témata: Mass Effect
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...