Tvůrce Minecraftu už se nezlobí na Facebook, víc ho trápí díra v ponožce

  9:50aktualizováno  9:50
Když si Facebook v březnu za dvě miliardy dolarů koupil systém virtuální reality Oculus Rift, patřil Markus Persson, tvůrce Minecraftu, k hlasitým odpůrcům. Dnes už se nezlobí.

Markus Persson, tvůrce Minecraftu

"Přestávám být oficiálně rozčilený z toho, že Facebook koupil Oculus. Místo toho jsem nyní naštvaný, že mám díru ve své oblíbené ponožce," napsal Persson na Twitter. V dalším příspěvku zveřejnil i foto.

15.srpna 2014 v 11:40, příspěvek archivován: 19.srpna 2014 v 09:43

In case anyone is curious. pic.twitter.com/cF1yOy6fQk

Na Perssonovu změnu postoje záhy reagoval slavný programátor John Carmack (Wolfenstein 3D, Doom, Quake, Rage), který v současné době pracuje na projektu Oculus Rift.

Persson přitom patřil k největším kritikům akvizice. Po jejím oznámení okamžitě zrušil jednání, která měla vést k vytvoření speciální verze Minecraftu pro virtuální realitu. "Facebook mě děsí," vysvětlil Persson tehdy svůj postoj.

Co je virtuální realita a proč je pro Facebook důležitá?

Základem jsou dva displeje a údaje z pohybových senzorů, které pohyb hlavy převádějí do virtuální reality, tedy obrazu, jenž je promítán s iluzí trojrozměrného obrazu před oči hráče.

Facebook chce, aby Oculus Rift nejdříve uspěl na poli počítačových her. "To je ovšem jen začátek," říká Zuckerberg, zakladatel a provozní ředitel Facebooku. Jako příklad dalšího využití uvádí třídu, v níž studenti a učitelé z celého světa komunikují tváří v tvář. "A stačí si jen doma nasadit brýle."

Zuckerberg věří, že systém rozšířené reality (skutečný svět rozšířený o dodatečné informace, například prostřednictvím speciálních brýlí) se stane běžnou záležitostí. Poukazuje, že internet či chytré mobilní telefony také kdysi spadaly do kategorie sci-fi.

Virtuální realita Oculus Rift

Virtuální realita Oculus Rift

Oculus Rift na herním veletrhu E3 v roce 2014

Oculus Rift na herním veletrhu E3 v roce 2014

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Apex Legends má 10 milionů hráčů. Konečně vážná konkurence pro Fortnite?

Apex Legends

Bez jakékoli předchozí reklamy se v pondělí na trhu objevila nová free 2 play battle royale hra a doslova přes noc se z...

Komentář: Epic Store nic neumí a hráči ho nesnášejí, ale díky za něj

Epic Games Store

Nedávno oznámená exkluzivní spolupráce mezi novým digitálním obchodem Epic Store a vývojáři očekávané hry Metro: Exodus...

Další z rubriky

Navzdory vlažnému přijetí se vývoj Darksiders 3 zaplatil

Darksiders 3

Brutálně těžká akce Darksiders 3 sice kritiku příliš neuchvátila, ovšem z finančního hlediska jde o jednoznačný úspěch....

Autoři Dishonored a Prey hledají způsoby, jak lépe monetizovat své hry

Dishonored: Death of the Outsider

Studio Arkane se do historie zapsalo především díky svým skvělým příběhovým hrám pro jednoho hráče, ale do budoucna už...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Najdete na iDNES.cz