O velice očekávaném titulu Mafia od brněnských Illusion Softworks jsme již na stránkách BonusWebu čtenáře informovali obsáhlou novinkou a přinesli jsme také řadu exkluzivních screenshotů. Od té doby však uplynulo několik týdnů, dostali jsme nové obrázky ze hry a také se nám podařilo spatřit funkční Mafii v akci na vlastní oči. A vzhledem k tomu, že jde o titul z domácí herní scény, nemohli jsme si pomoci a rozhodli jsme se přiblížit vám Mafii pár týdnů poté opět a naše postřehy doplnit o řadu technických informací.
Tommy, mladý taxikář, do jehož kůže se v Mafii vžijete, je v jádru hodný kluk. Průšvih je ovšem v tom, že se zapletl s mafií, byl vtažen do války gangů a přitom přišel i o svůj taxík. Nedá se nic dělat, Tommy se dostává na zcestí a vybírá si cestu peklem. Vraždy a zlodějina jsou jeho každodenním chlebem. "Oko za oko, zub za zub" - to je Tommyho heslo. "Ukradli jste mi taxíka? OK, já ale pěšky chodit nebudu," říká si Tommy. Jde, odpráskne taxikáře a zadaný úkol plní v jeho vozidle. Má-li ovšem svůj dobrej den, kašle na vraždy a na místo určení se dopraví tramvají či nadzemkou. Jo, i Tommy má své světlé dny, není jich ovšem mnoho.
Myslíte si, že to, co jsem vám právě nastínil v předchozím odstavci, je příběh nějakého filmu? Pak jste na omylu, Mafia se totiž může skutečně chlubit tak propracovaným příběhem a hlavně takovou škálou faktorů ovlivňujících průběh jednotlivých misí, kterých bude ve hře celkem dvacet. Zhruba šedesátka modelů dobových automobilů třiceti značek zpracovaných podle fundovaných publikací, jeden z nejpropracovanějších fyzikálních modelů, jaký jsem kdy viděl (ostatně fyziku ve hrách může Illusion Softworks závidět řada světových vývojářů) a hlavně - můžete si ukrást auto, které se vám zlíbí, pokud to ovšem game designer dovolí. To je, řekl bych, věc dosud ve světě nevídaná a hráčská veřejnost v Evropě i v Americe Mafii oprávněně napjatě očekává.
S každou hrou souvisí také rozsáhlost a i tou se může Mafie chlubit, neboť Lost Heaven, město, v němž se hra odehrává, bude ve tvaru čtverce, přičemž každá jeho strana má délku zhruba deseti kilometrů a okolí bude vymodelováno o rozloze čtyřiceti kilometrů. Ve městě pak budou desítky detailně propracovaných modelů aut, postaviček, tramvají, sloupů, domů, prostě všeho tak, aby Lost Heaven připomínalo skutečné město - Chicago třicátých let. O věrohodnosti svědčí také nová knihovnička v místnosti týmu Mafie v kancelářích Illusion Softworks, v níž naleznete knihy s historickými modely měst, automobilů a obleků, podle nichž designéři Mafie hru vytvářejí.
Hra bude podporovat také multiplayer, ale vzhledem k tomu, že primární zaměření Mafie je singleplayer, nebude možno síťově řádit ve všech lokacích. Multiplayer navíc není dořešen, takže se o něm mnoho nedozvíte, snad jen to, že z televize známé automobilové honičky v Mafii, které budou zcela jistě součástí hry a které jsme si již mohli sami vyzkoušet, vypadají skutečně hodně dobře.
Kdy se tedy může na hru těšit gamesnická veřejnost? Mafia je v současné době hotová ze 70ti procent a vývojáři se nyní věnují hlavně optimalizaci, neboť ve městě, což je jedna z lokací, v níž se naráz zobrazují stovky modelů, jede na standardních konfiguracích (Celeron 400, 64 MB RAM) pouze nějakých 20 fps (počet zobrazených snímku za sekundu), přičemž optimum je 40 fps. Ostatně Petr Vochozka se nechal slyšet, že aby hra plynule fungovala v plných detailech, bude potřeba slušné Pentium III (cca 500 MHz) s 256 MB paměti a 32 MB grafickou kartou. No, uvidíme koncem roku, kdy by hra mohla vyjít (původní datum 30. října se 100% nestihne, Vánoce 2000 snad ano). V plánu je i demo, ale v Take 2 zatím nerozhodli, jestli vyjde krátce před vydáním hry jako v případě Hidden & Dangerous, nebo až po něm, jako tomu bylo u Flying Heroes.