Lords of the Realm 3 - středověk v RTS

  • 18
Třetí díl budovatelské strategie Lords of the Realm vlastně nebude ničím tak extra zvláštní. Alespoň na první pohled. Měl by totiž kombinovat vyzkoušené postupy dvou dílů předchozích, které budou obohaceny jen o pár novinek a 3D zpracování. Přesto je tento projekt něčím velice zajímavý. Chcete vědět čím?
Lords of the Realm 3

Kdo z vás hrál druhý či první díl realtimové série Lords of the Realm, jistě nebude potřebovat žádný rozvleklý úvod k tomu, aby pochopil, o čem asi tak bude díl třetí. Stejně jako oba jeho předchůdci se LOTR 3 (mimochodem moc pěkná zkratka, co říkáte? :-)) opět zařadí do žánrové kategorie realtimových strategií, což ostatně není divu - případy, kdy se u třetího či jakéhokoliv dalšího dílu tvůrci rozhodli prudce změnit žánr, nebyly obvykle hráčskou veřejností přijaty příliš příznivě. Proto k žádným takovým změnám autoři - Impressions Games a Sierra - tentokrát nesáhnou, i když vylepšení oproti předchůdcům bude i tak dost.

Jak už to tak u RTS bývá, podstatou hry bude opět vítězení v jednotlivých kampaních - v tomto ohledu tedy žádné inovace nečekejte. Stejně nezměněna zůstane i koncepce, která je postavena na vytvoření simulace středověkého království, kde je vám svěřena role toho nejvrchnějšího z nejvrchnějších - majitele celého panství. V kostce by se tedy dalo říct, že vás čeká stavění vaší tvrze, spravování všech pozemků kolem ní, formování armády, dobývání Lords of the Realm 3 nových území a obrana území vlastních, politikaření, diplomacie a vůbec všechny ty věci, které se u simulačních budovatelských strategií tolik cení.

Pokud by vás zajímalo, v jakém období lidských dějin se bude LOTR 3 odehrávat, pak vězte, že to bude středověk (což se ovšem dalo odhadnout už z toho, že má jít o simulaci středověkého království), konkrétně léta mezi rokem 850 a 1350 našeho letopočtu. V jednotlivých scénářích se dostanete na taková území, jakými jsou například Britské ostrovy, Německo, Francie nebo Dánsko. Mnohé z použitých jmen postav či míst přitom mají svůj věrný obraz v historii - z lidí stojí za zmínku třeba William Wallace nebo legendární zbojník Robin Hood, z míst Stonehenge či londýnský Tower, a své místo ve hře si našli i například křižáci či morová epidemie.

Úplně nejevidentnější změnou by však měl projít engine hry, který už dál nebude mít jen dvoudimenzionální kabátek, ale rozroste se kompletně do 3D. Obzvlášť vypečené by měly být Lords of the Realm 3 bitvy, na které by mělo být tak pěkné pokoukání, jaké dosud nabízely spíše filmy než počítačové hry, ale nakolik tomuto zbožnému přání autorů můžeme věřit - toť otázka. Screenshoty zatím totiž nebyly vypuštěny žádné a k mání je tak jen pár artworků, z nichž si člověk neudělá představu o grafickém provedení téměř žádnou. Kromě singleplayeru si to pochopitelně můžete v LOTR 3 rozdávat i v multiplayeru, který bude nabízet několik různých módů a možnost hry pro dva až osm hráčů.

Závěrem si dovolím zmínit to, jaké plány se svým dítkem mají sami jeho autoři. Doufají prý, že to, co fungovalo jako tahák u prvních dvou dílů série, zafunguje i tentokrát, a protože se to navíc smísí s novou 3D grafikou a dalšími vylepšeními, mohl by výsledek zaútočit na pozice, na nichž se vyhřívají jen ty největší pecky strategického žánru. Už teď totiž ještě nenarozený LOTR 3 figuruje v seznamech nejočekávanějších her příštího roku.