Existují dva typy přístupu k opětovnému vydávání starších videoher. Jednak je to remaster, kdy vývojáři vezmou zdrojový kód původní hry a vylepší ho tak, aby hra vypadala použitelně i na moderním hardware. Typicky například zvýší rychlost snímkování, použijí textury ve vyšším rozlišení nebo třeba digitálně vyčistí soundtrack, výsledkem je ale v jádru pořád stejná hra, jakou lidé hráli už tenkrát.
Druhým a podstatně pracnějším způsobem oživování starých klasik je výroba remaku, tedy vlastně úplně nové hry, která s originálem sdílí v podstatě jen scénář a základní myšlenku. A někdy ani to ne.
Až dosud jsme mysleli, že druhý případ je u hráčů daleko oblíbenější, protože takto vytvořené hry nespoléhají na nostalgické přivírání očí a snesou srovnání s aktuální konkurencí. Japonský vývojář Jošimi Jasuda nás ovšem možná vyvedl z omylu. Na svém profilu na sociální síti X oznámil, že připravovaný návrat jeho legendární brakové mlátičky Lollipop Chainsaw nebude mít formu remaku, jak bylo od začátku slibováno, ale bude remasterem. Důvod? K tomuto nečekanému kroku prý přistoupil na základě požadavků původních fanoušků.
Bohužel, žádný takový fanoušek se v příslušném diskusním vláknu neukázal, zato je tam spousta těch, kterým se rozhodnutí nelíbí. Dokonce se objevují i hlasy, že slavný vývojář lže a žádné takové přání nikdo nevznesl.
Kde je pravda se asi nikdy nedozvíme, každopádně už teď víme, že jedinou pořádnou změnou v Lollipop Chainsaw RePop oproti originálu bude soundtrack, protože se práva na některé dříve použité skladby už nepodařilo znovu sehnat. Jestli to bude k opětovnému úspěchu stačit, bychom se měli dozvědět někdy v průběhu příštího roku, kdy by hra měla vyjít.