Francouzská distribuční a vývojářská společnost Wanadoo opravdu neztrácí čas. Poté, co nás letos v zimě obdarovala napínavým hororem Dracula 2, na jaře špionážním Louvrem a v létě opět hororovým Necronomiconem, připravuje na podzimní dlouhé večery další napínavou detektivku nazvanou Loch Ness, která by se měla podle všech dostupných informací zařadit po bok svých sestřiček z neustále se rozrůstající rodinky francouzských logických adventur.
Děj této hry nás tentokráte zavede na skotský venkov roku 1932, konkrétně na osamocené panství výstižně nazvané „Ďáblův hřbet“, které leží na zalesněném vršku nedaleko legendárního mýtického jezera. Na tomto středověkém panství žije starý fyzik Allister MacFarley, který zde v poslední době zaznamenal spoustu záhadných událostí, jimž dominuje nadměrná koncentrace duchů a nadpřirozených jevů. Rozhodl se tedy poslat pro vás – chicagského detektiva Allana W. Camerona, abyste mu pomohli tyto záhady objasnit. Když ale na starý hrad dorazíte, nebude po vašem hostiteli ani stopy a vy se tak musíte pustit do pátrání na vlastní pěst. Než se vám podaří zjistit, že stojíte v srdci velkého spiknutí ohrožujícího celý svět, zavedou vás stopy nejen do útrob strašidelného hradu, ale též do fyzikovy tajné laboratoře a pochopitelně i ke břehům obávaného jezera Loch Ness.
Pokud jste hráli některou z her uvedených v úvodním odstavci, dokážete si udělat o podobě a koncepci Loch Nessu vcelku reálnou představu. Hra poběží na tradičním enginu umožňujícím 360 st. otáčení a její náplň bude sestávat opět převážně ze sbírání a používání předmětů a řešení logických puzzlů. Dočkáte se pochopitelně i nějakých těch rozhovorů, nicméně vzhledem k prakticky vylidněnému hernímu prostředí jich bude velmi poskrovnu. Dále se dá očekávat, že klasické policejní vyšetřování okořeněné nadpřirozenem a chladným prostředím opuštěného hradu vytvoří skutečně mrazivou atmosféru, na jakou jsme u her od Wanadoo zvyklí. Mimochodem, tvůrci se netají tím, že se během tvorby hry nechali inspirovat příběhy o Sherlocku Holmesovi, dílem Julese Verna a filmy s Indiana Jonesem, Fantomasem nebo Jamesem Bondem.
Otazníky prozatím visí nad technickým zpracováním a hratelností. Smutná zpráva je, že hra poběží na zastaralém enginu pouze v rozlišení 640x480, takže i kdyby grafici a designéři předvedli svůj životní výkon, nebude grafika hry nijak oslnivá. Naopak kvalita animovaných sekvencí, bude-li se držet Drákulou vysoce nastavené laťky, by nás mohla velmi potěšit. Tvůrci slibují obzvláště detailní herní postavy, na něž využili technologie motion-capture a lip-synch (synchronizace mluveného slova a pohybu úst), chybět by neměly ani moderní citové výrazy v obličejích.
Společnost Wanadoo nám prozatím dokázala, že umí vyprodukovat skvělé zábavné hry (Drákula) stejně jako průměrné nudnější projekty (Necronomicon). Tým stojící za Loch Nessem se naštěstí na tvorbě Necronomiconu nepodílel, takže můžeme směle doufat v to, že by se z Loch Nessu mohla vyklubat zajímavá a zábavná hra. Uvidíme v listopadu.
PS: Další obrázky ze hry Loch Ness naleznete v této galerii.