Který otevřený herní svět jste si užili nejvíc?

aktualizováno 
Napište nám, který otevřený herní svět jste si užili nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.

Zaklínač 3: Divoký hon | foto: CD Projekt RED

Zaklínač 3: Divoký hon (PC)

Zaklínač 3: Divoký hon (PC)

Jakub Žežule - Oblíbenců mám spoustu, ale o tom nejlepším nemám pochyb. Samozřejmě, že je to Zaklínač 3. Nejlépe totiž kombinuje parádní grafiku, různorodost, vypravěčské umění a fantastický smysl pro detail. Ať už jsem ve hře plnil hlavní či vedlejší quest, nebo jsem prostě bloudil krajinou a narážel na jedno dobrodružství za druhým, Geraltovo třetí dobrodružství mě nepřestávalo bavit a hlavně překvapovat. A všechna čest CD Projektu, který jsme v minulé anketě všichni trestuhodně opominuli! Původně jsem chtěl ještě doplnit dvě až tři další hry, ale prostě to nejde, zastavil bych se možná tak na dvacítce.

Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5

Emanuel Svoboda - Určitě Grand Theft Auto V. Ta hra si po spuštění žije vlastním životem. Pokaždé mě při delším hraní něco překvapilo. Vždy jsem v ní objevil něco nového. Rockstar udělal tímto titulem svět lepším místem. Vskutku bravo. A to ještě původně na předchozí generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3. Neuvěřitelné. Zmínit taky musím Rookovy ostrovy z Far Cry 3.

World of Warcraft

World of Warcraft

Ondřej Zach - Jednoznačně World of Warcraft. Pro mě jako velkého fanouška strategií WarCraft to byl splněný sen, když jsem se najednou v tom světě mohl volně procházet. Začátky téhle hry už nemá žádná expanze šanci překonat. Všichni jsme teprve objevovali herní zákonitosti a nechávali se překapovat. Tehdy navíc nebyly servery propojené a lidé se znali. A to má něco do sebe. Tehdy jsem měl samozřejmě podstatně víc volného času než dnes.

Yakuza 0

Yakuza 0

Michael Mlynář - Otevřené světy jsem dlouho neměl rád, ale všechno se změnilo, když jsem vyzkoušel první Infamous. Už si nevzpomínám proč vlastně, ale strašně mě ta hra bavila. A možná i proto mám dodnes radši spíše menší herní plochy, kterým se podle anglického názvu dá říkat pískoviště. Opravdu nepotřebuji celou pískovnu. Takže mi z toho jako současný král opět „překvapivě“ vychází Yakuza, která u mě navíc boduje autentickým zpracováním japonského města. V aktuální Yakuze 0 mám nahráno něco přes 210 hodin a pořád mám splněno jen na 70 %. Ale o moc výš už to asi nevytáhnu. Sice jsem tam před pár dny ještě strávil celý večer hraním baccaratu, ale například čínské šachy neumím, mahjong taky žádná sláva a taneční a karaoke minihry vysloveně nedávám.

Andrej Brabec - Existují výjimky, ale otevřené světy často považuji za laciné marketingové lákadlo. Ke hrám jako je Grand Theft Auto se rozhodně hodí. Nicméně stávající trend napasovat na libovolnou značku otevřený svět nepovažuji za nejšťastnější. Otevřený svět často znamená obrovskou mapu plnou nudy. Preferuji nahuštěnější zážitek, ve kterém je možné situaci řešit řadou způsobů. A hru tak můžete klidně projít několikrát a prožitek je pokaždé jiný.

Honza Srp - Po pravdě řečeno nemám otevřené světy příliš v oblibě, přijde mi totiž, že mi toho hrozně moc uniká. Proto zde zmíním asi první Gothic, kde nebyl svět nijak přehnaně rozlehlý,  já se v něm rychle zorientoval a chodil po paměti, nikoli podle mapy. Dnes už ale musí být otevřený svět všude, takže stejně nemám na výběr. Z poslední doby se mi hodně líbil Horizon Zero Dawn, který mě příliš nenutil „grindit.“ Na opačné straně spektra mám třeba takový Fallout 4, jehož herní svět mi přijde neskutečně nudný, prázdný a repetitivní.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Lechtivá Catherine vyšla konečně i na PC

Catherine

Po téměř sedmi letech od svého uvedení na konzolích PS3 a X360 vychází bizarní japonská hra Catherine i na PC.

Série Call of Duty vydělala dvakrát více peněz než Hvězdné války v kinech

Call of Duty: Black Ops 4

Call of Duty patří mezi vůbec nejsilnější značky zábavního průmyslu. Vydavatelství Activision se může poměřovat i s...

Spoluzakladatel Blizzardu Mike Morhaime v dubnu opustí společnost

Mike Morhaime

Mike Morhaime loni v říjnu odstoupil z pozice prezidenta Blizzardu, zůstal však v roli poradce. Společnost definitivně...

Najdete na iDNES.cz