Úspěch české hry v komunitním financování: Plán splnili na 360 procent

aktualizováno 
Byla to otázka života a smrti. Projektu Kingdom Come: Deliverance se nepodařilo získat finanční podporu tradičních vydavatelství, a zájem o titul tak muselo potvrdit komunitní financování. Pokud by se nevybrala minimální požadovaná částka, vývoj by pravděpodobně skončil.

Autoři proto na serveru Kickstarter žádali zhruba desetinu potřebného rozpočtu, zbytek má doplatit soukromý investor. Cílem bylo vybrat 300 tisíc liber, tedy téměř deset milionů korun. Nakonec se však podařilo získat 1 106 371 liber, což odpovídá zhruba 36,8 milionům korun.

Vývojáři ze studia Warhorse navíc 10. února zveřejnili kickstarterové statistiky. Češi na hru přispěli 11 procenty z celkové částky. Více zaplatili pouze obyvatelé Spojených států, kteří se na vybrané částce podíleli z 24 procent. Stejně jako Češi přispěli ještě lidé z Německa či Skandinávie.

Fotogalerie

Česká republika nicméně dosáhla suverénně nejvyššího příspěvku na jednoho obyvatele. Pokud správně chápeme zveřejněný graf, bylo to 55,2 libry na osobu. Tedy zhruba 1 800 korun.

Kingdom Come: Deliverance je hra na hrdiny odehrávající se v 15. století. Autoři slibují otevřený svět modelovaný podle skutečné české krajiny a s příběhem, který vychází z historických událostí.

Vývojáři hru rozdělí na tři části a první prý nabídne zhruba 30 hodin herního času. Vyjít by měla v průběhu roku 2015 (více o hře). Herní náplň lze posoudit ze záznamu vysílání, které proběhlo 18. února.

Úvodní vývoj financoval český podnikatel Zdeněk Bakala a Bonusweb předpokládá, že je i stávajícím soukromým investorem. Vybrané peníze mají umožnit velkolepější zpracování hry. Autoři slibují například hratelnou ženskou postavu, hudbu od filharmonického orchestru, psího společníka či rytířské turnaje.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Spoluzakladatel Blizzardu Mike Morhaime v dubnu opustí společnost

Mike Morhaime

Mike Morhaime loni v říjnu odstoupil z pozice prezidenta Blizzardu, zůstal však v roli poradce. Společnost definitivně...

Netflix považuje za největšího konkurenta Fortnite

Netflix

Netflix nepovažuje za své největší konkurenty další streamovací služby, ale populární hru Fortnite.

Najdete na iDNES.cz