Logo KFC

Logo KFC

Číňané se přejídají v KFC, aby získali speciální postavu do hry

  • 27
Rodinné menu v čínských pobočkách fastfoodového řetězce KFC obsahuje speciální kód do hry Final Fantasy XIV. Jen díky němu si tamní hráči mohou aktivovat speciální grafický skin pro jejich virtuálního mazlíčka.

Marketingové spojení videoher a potravin, ze kterých výživovým poradcům vstávají hrůzou vlasy na hlavě, není žádnou novinkou. Ať už jde o sladké limonády, instantní polévky či třeba rozvozy pizzy, cílové publikum je z velké části stejné. Spolupráce je pak výhodná pro obě strany, ať už v podobě in-game reklamy, nebo naopak různých speciálních obalů s logem hry. Ostatně třeba u nejmenované značky energy drinků to několik let funguje i v Česku.

Takto vypadají černí Chocobové ve hře Final Fantasy XV.

O něco podobného se nyní v Číně pokusili i autoři oblíbené onlinovky Final Fantasy XIV ze společnosti Sqaure Enix a řetězec rychlého občerstvení KFC. Každá hráčská postava v této populární MMORPG může mít k dispozici tzv. mounta, tedy zvířecího druha. Ten má mnoho různých podob, ale kdo chce, aby vypadal jako tlusté černé kuře, musí vyrazit do KFC. A to nejlépe s partou přátel.

Kostým Fat Black Chocoba lze totiž v této zemi oficiálně získat jen k nákupu obřího rodinného menu. A to opravdu není svačinka, se kterou by se dokázal vypořádat jeden člověk. 

Co obsahuje tzv. Chocobo menu?

„Chocobo menu“ v KFC

1 Double Chicken Burger, 1 veganský houbový burger, 5 kuřecích nuggetů, dvě veliké porce kuřete a dvoje křídla. K tomu ještě pálivý kachní závitek, dvě velké Pepsi a dva velké broskvové čaje. To celé zhruba v hodnotě 300 Kč.

Samozřejmě nikdo nevyžaduje, aby se zakoupené jídlo skutečně snědlo. Zhruba 300 Kč, které menu stojí, však není pro mladé lidi úplně zanedbatelná položka.

Původně bylo oznámeno, že kódů bude k dispozici jen 300 000, což způsobilo menší paniku, a tak čínští hráči vzali KFC útokem. Získání Chocoba mnozí pojali jako speciální herní misi (raid), na kterou se musí s kolegy dlouhodobě připravit. 

Vzhledem k úspěšnosti celé marketingové akce bylo nakonec rozhodnuto, že bude platit až do odvolání. Celá záležitost se však rychle stala na čínských sociálních sítích cílem mnoha vtipů, z nichž ty nejlepší posbíral pro síť reddit člověk s přezdívkou Cozywolf.

Ať už si o této kampani myslíte cokoliv, KFC se snaží jít s dobou. Při své propagaci neváhá spoléhat ani na virtuální realitu, robotické servírky či bitcoiny.