Masivní propouštění v Microsoftu vyústilo i ve zrušení řady rozpracovaných projektů. Odnesla to například rebootovaná střílečka Perfect Dark či dosud neoznámené MMO od tvůrců The Elder Scrolls Online.
Pod „zrušení několika dalších neoznámených her“ nakonec spadá i chystaná střílečka od Romero Games, o níž jsme dosud věděli jen to, že vzniká na Unreal Enginu 5 a potřebné finance pro vývoj se podařilo zajistit zhruba před třemi lety.
„Včera večer jsme se dozvěděli, že náš vydavatel zrušil financování naší hry spolu s několika dalšími neoznámenými projekty v jiných studiích. Jednalo se o strategické rozhodnutí učiněné na nejvyšší úrovni vydavatele, které bylo zcela mimo naši kontrolu. Hluboce litujeme, že jsme nemohli udělat nic, co by tomuto výsledku zabránilo,“ napsala v oznámení na X Brenda Romerová, manželka Johna Romera a spoluzakladatelka Romero Games.
„Toto rozhodnutí v žádném případě neodráží práci našeho týmu, jeho výkonnost ani kvalitu samotného projektu. Vždy jsme včas splnili všechny milníky, neustále jsme sklízeli chválu a snadno jsme prošli všemi interními kontrolami,“ píše dále.
Některé projekty Romero Games |
Ačkoliv ani jednou nejmenovala Microsoft, následná vyjádření řady vývojářů přímou souvislost potvrdila. Tvrdí, že konec financování ze strany Microsoftu vedlo k propuštění všech zaměstnanců studia.
„Velmi smutný den,“ napsal další zaměstnanec postižený propouštěním. „Srdce mi krvácí, když musím říct, že Romero Games se dnes stalo obětí propouštění 9 100 zaměstnanců společnosti Microsoft. Nejlepší tým, se kterým jsem kdy pracoval, a moje vysněná práce jsou pryč, jen tak. Byl to opravdu skvělý projekt a je těžké smířit se s tím, že je konec. Je to prostě tragédie.“ (via IGN)