Společnost LucasArts není na herním poli žádným nováčkem. Vzpomenout můžeme například tituly Day of the Tentacle, Full Throttle, Frim Fandango nebo jakýkoliv díl sérií Monkey Island či Indiana Jones. Záměrně jsem nezmínila nic, co by ve svém názvu mělo ta dvě magická slůvka, při jejichž vyslovení se určitá skupina lidí začne tetelit blahem, a to slůvka "Star Wars". Z tohoto tématického okruhu má LucasArts skutečně co nabídnout - od X-Wing vs. TIE Fighter, přes Racera a Phantom Menace, až po Jedi Knight. A právě o titulech z posledně jmenované ságy se právě teď chystám pohovořit, protože Jedi Outcast: Jedi Knight 2 je zatím posledním, i když dosud nenarozeným přírůstkem do jejích řad.
Úplně na začátku byl první díl Dark Forces, který se objevil v roce 1995 a nechal vás hrát za postavu Kyla Katarna coby adepta na rytíře Jedi. O dva roky později následovalo pokračování v podobě Jedi Knight: Dark Forces 2, kde hrajete opět za Kyla, i když s několika vylepšeními - můžete přepínat mezi first-person a third-person perspektivou a vaše postava se vyvíjí a zlepšuje své schopnosti. Rok nato vychází ještě datadisk s podtitulem Mysteries of the Sith, kde kromě Kyla můžete ovládat i ženskou postavu jménem Marah Jade.
Na letošní E3 se pak LucasArts vytasil s ohlášením třetího dílu, který se ovšem jmenuje Jedi Outcast: Jedi Knight 2 a to z toho jednoduchého důvodu, který jste mohli vyčíst už výše - první díl ve svém názvu neměl žádného rytíře Jedi. Původně bylo známo jen to, že se vývoje ujali Raven Software a že hnacím motorem hry bude engine z Quaka III. Protože už ale od étrojky nějaký ten čas uběhl, můžeme se podívat, co nového vyplulo o chystaných Star Wars na povrch.
Tak předně už se ví, že příběh volně naváže na minulý díl - ovládat budete zase Kyla, tentokrát v období, které začíná devět let po předchozím Jedi Knightovi. Kyle na sobě od té doby pilně pracoval, a tudíž když ho dostanete do rukou, je z něj už docela schopný příslušník svého řádu. V roli jedné z NPC se setkáte i s osobou Jan Ors, která bude mít tentokrát na příběh větší vliv než minule. Kromě ní vás prý čeká interakce i se spoustou dalších postav, bez jejichž pomoci by se věci kupředu nepohnuly. Projdete zhruba po osmi různých lokalitách, které se budou dál dělit na spoustu subúrovní. Ty by měly být mnohem zalidněnější (či prostě jen víc plné všelijaké havěti :-)) než v předchozím díle, kde se často procházelo oblastmi, v nichž člověk o protivníka nezakopl.
Pokud se ovšem těšíte na to, že stejně jako minule si budete moci i tady vybrat cestu dobra či zla, klidně se těšit přestaňte. Autoři tuhle možnost zavrhli a i když je vám dána možnost vraždit nevinné kolemjdoucí, jediné, jak se to projeví, je to, že některé NPC nebudou ochotny s vámi komunikovat - takže jste vlastně nepřímo nuceni postupovat jako kladný hrdina. Zato Síla v podobě několika speciálních dovedností zůstala zachována - bude jich osm a patří mezi ně například Force Jump, Force Pull, Force Push nebo Mind Trick (což funguje tak, že s jeho použitím zmatete protivníka tak dokonale, že ve vás například nebude vidět nepřítele, případně s ním můžete donutit NPC vyzradit důležité skutečnosti nebo otevřít zamčené dveře).
Specialitou Jedi Knighta vždycky byly souboje se světelným mečem a nejinak tomu bude i zde. Kromě toho, že s ním budete moci šermovat, prý bude možné i hodit ho směrem k nepříteli a ovládat ho na dálku. Z dalších příjemných vlastností modře světélkující zbraně stojí za zmínku například to, že se s ní budete moci prosekat skrze zavřené dveře. Kromě meče se pochopitelně dočkáte i hromady dalších laserových, termálních a bůhvíjakých ještě zbraní (každá z nich bude mít primární a sekundární palebný mód).
Nepřijdete ani o multiplayer, takže se závěrem snad dá říct, že do začátku roku 2002, kdy má vyjít finální verze, zbývá Ravenům ještě moře času na to, aby splnili všechno to, co naslibovali, a abychom se my mohli nerušeně těšit na další podařený kousek ze série Hvězdných válek.