Diskuze

Podle autora Dooma jsou dnes hry lepší, než kdy byly

Legendární John Romero rozhodně netrpí přehnanou nostalgií a užívá si i novinky. Dnešní hry jsou podle něj skvělé a v budoucnu budou ještě lepší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F70i42l90i55p 88T31ř27e74b57a

6. 11. 2019 14:13

Jasně, že jsou dnes hry lepší, než byly před dvaceti lety... Kolik znáte lidí, kteří dnes pravidelně hrají Doom? AoE? HoMaM? Moc jich není, že? Mají totiž na práci lepší věci, třeba spoustu nových her, kterým prostě dávají přednost před těmi starými. Proč asi?

A když už se někdo najde, kdo z nadšenců dnes hraje původní DOS Doom? Nikdo, kromě pár speedrunnerů. I nejortodoxnější vyznavači retro tradic, JR, Decino, já ( :-) ) používají mnohem mladší sourceporty, protože technologie jde dopředu, a ta nostalgická notička prostě nestojí za to znovu polykat kinedrily v zápase s 320x200 35FPS/60Hz grafikou....

Samozřejmě, Postal, Hatred a konec konců ani plnohodnotný Fallout v mezinárodní verzi (s dětmi) už za ten zástup inkluzofeminoekofašistických kibiců žádnému velkému vydavatelství nestojí. Tuhle tvůrčí svobodu divokého západu zkrátka vývojáři chtě-nechtě vyměnili za bezprecedentní technické a finanční možnosti. To ale přece neznamená, že jsou dnešní hry automaticky horší...

0 0
možnosti

Ne, to si nemyslím. Dost žánrů v podstatě umřelo a ve stádiu komatu je drží nezávislí vývojáři, kteří ovšem nejsou schopní vydávat stejně kvalitně zpracované věci jako větší studia a další žánry v podstatě zabila honba za AAA grafikou.

Když hra musí skvěle vypadat a zároveň být hratelná i na roky starých konzolích, tak to většinou odnese level design a máme tak v hrách malé lineární mapy, které se to snaží maskovat hezkým pozadím. O často nepřirozením návrhu místností a chodeb podřízeném nutností mít všude vhodně vysoké stěny na krytí ani nemluvím.

0 0
možnosti

Hry jsou dnes jednoznačně lepší.

Ale na druhou stranu, nám při prvních hrách pomáhala fantasie, učili nás trpělivosti (žádné pay-to-win), a spousty z nich je zábavných i do dnes.

3 0
možnosti

I dnes existují hry, které nás vyškolí v trpělivosti (pokud neskončí hra v koši nebo se nerozmlátí vstupní zařízení) ;-)

0 0
možnosti

Má pravdu a nemusí to být ani vývojář aby to řekl. Je to logické (jasně, že ne každá hra je dobrá). Stačí jen vidět jak poskočil hardware po 25 letech (kde to sakra jde kupředu mílovými kroky). I dnes se najdou přece hry zábavné a hratelné ne? Ano bavil jsem se jakom kluk u her Shadow of The Beast nebo Lotus Esprit Turbo apod. (hry na 2 diskety obě myslím), ale dnes je to prostě jasně lepší.

Spíše bych řekl, že se zaměňuje hratelnost (jako důvod, že to bylo dříve lepší) za WOW efekt u prvních her, které pochopitelně byli v mnohem průkopnické. Ale lepší jsou hry dnes.

1 0
možnosti

Což o to, grafika je samozřejmě na mnohem vyšší úrovni než dřív... ale design je myslím diskutabilní stejně jako zábava a hratelnost her, což John Romero nezmiňoval ;-)

5 1
možnosti

Nesouhlasím. uplně generalizovat se to nedá a stejně tak jako v 90 letech vycházely fakt špatný hry, tak vychází i teď. Akorát dnes už si pamatujeme jen to lepší. Jenže když už jdu hrát i to lepší z té doby, tak mě to už štve. A není to grafika, ale právě design, díky čemuž jsou ty hry mnohdy už nehratelné. Například starý dobrý Tomb Raider už asi nikdy nezahraju, ale remake prvního dílu třeba ještě rád zapařim, protože ten remake se povedl. Hratelnost je zas titul od titulu, ale opět i v dávných dobách vycházelo spousty her s mizernou hratelností. Je tomu tak i dnes, ale stále vychází pecky, které jsou na tom hratelnostně skvěle...

0 0
možnosti