O tom, že norská vývojářská společnost Innerloop Studios pracuje na pokračování oblíbené a velice úspěšné hry Project IGI, si v poslední době již cvrlikali dokonce i vrabci na střechách. Teprve nyní ale došlo k oficiálnímu potvrzení tohoto faktu, ne však z řad vydavatelské společnosti Eidos Interactive, jak by se dalo očekávat (byla publisherem prvního dílu), ale od společnosti Codemasters. Ta totiž norské vývojáře tak říkajíc přetáhla na svou stranu a hodlá udělat ze hry IGI 2: Mercenary Force jeden z nejlepších akčních titulů příštího roku. Podle předběžných informací lze usuzovat na to, že se jim to podaří. Řekněme si tedy, jak by měla hra IGI 2: Mercenary Force vypadat.
IGI 2: Mercenary Force bude volně navazovat na Project IGI se vším všudy - od příběhu až po herní systém. Narazíme ale na několik dosti podstatných změn, které by měly zajistit IGI 2 ještě větší úspěch, než jakého se dočkal jeho předchůdce. Jejich popis si však necháme až jako lahůdku na závěr, nejprve si řekněme něco o hře jako takové. Opět se jedná o akční hru s výraznými „stealth“ prvky, takže zapomeňte na nějaké zběsilé pobíhání chodbami za rachotu kulometů. Samozřejmě, že na takovéto akce také dojde, ale pro vaše vlastní dobro byste se jim měli vyhýbat a raději se věnovat tomu, co vám jde nejlépe - opatrnému a nenápadnému likvidování nepřátel, nabourávání počítačových systémů a získávání tajných informací. Nejste totiž nějaká nemyslící mašina na zabíjení, jste nájemný žoldák David Jones, bývalý příslušník SAS, jehož služeb v současné době využívá tajná organizace s kódovým označením IGI (I'm Going In). Vaší specializací je proniknout na tajná, dobře chráněná místa, získat potřebné dokumenty (zabít klíčovou osobu, provést sabotáž...) a zmizet dřív, než někdo stačí spustit poplach. Povolení zabíjet jako James Bond nemáte, ale to vás nijak netrápí. Vy se o povolení nikoho neprosíte.
Sotva skončila vaše náročná mise, jež byla popsána ve hře Project IGI, vrháte se po hlavě do dalšího případu. Ten se úzce dotýká černého trhu se zbraněmi, ale jak začnete postupně odhalovat pravdu, zjistíte, že podhoubí organizace, jíž máte zatnout tipec, je rozlezlé mnohem dále, než jste zpočátku čekali. Vaše cesty vás tedy ve třech navzájem propojených kampaních zavedou na různá místa v Číně, Lybii a bývalém Sovětském svazu. Ledové pláně, pouště, tajné vládní komplexy, přístavy, vojenské základny a mnohá další místa čekají jen na vás, až se vám podaří do nich proniknout - a hlavně zase se z nich dostat.
Po grafické stránce se máme opět na co těšit. Tvůrci totiž nezanevřeli na již dříve použitý engine, ale rapidně jej vylepšili a zdokonalili (výsledek je jasně zřetelný na již publikovaných screenshotech). Opět se také můžeme těšit na přepínání kamery z first-person pohledu do third-person perspektivy - pochopitelně ne namátkově, ale jen při činnostech jako je nabourávání počítačových systémů, lezení po žebříku, přelézání plotů apod. Těšit bychom se měli také na množství animovaných sekvencí, jež budou dodávat příběhu ten správný říz.
Tím bychom měli hru IGI 2: Mercenary Force v zásadě popsanou. Jaké jsou ale ony slibované bonbónky na závěr? Jsou dva a oba stojí za pozornost. Prvním je fakt, že pracovníci společnosti Innerloop konečně věnují spoustu práce i vytváření kvalitní AI vašich protivníků, což byla věc, která v předchozím díle citelně chyběla (když ve špionážní akci nereagují strážní na střelbu, je to na pováženou). Tentokrát by tedy měli konečně spolu kooperovat, chovat se jako tým a zavářet vám mnohem víc než kdykoliv předtím. A co onen druhý bonbónek? Multiplayer, vážení přátelé, multiplayer. Ve hře IGI 2: Mercenary Force by se měla objevit podpora týmově laděného klání, tedy toho, co jsme kromě propracované AI postrádali ve hře Project IGI ze všeho nejvíce. Zbývá nám ještě říci něco závěrem? Ano, popřát hře IGI 2: Mercenary Force hodně štěstí, jejím tvůrcům, aby vše vyšlo podle jejich představ, a nám trpělivost, abychom vydrželi čekat do druhého čtvrtletí roku 2002.