Herní scénáristka: Příběh tu hraje druhé housle, balím to

  16:28aktualizováno  16:28
Susan O'Connorová pomohla sepsat příběh pro BioShock, Far Cry 2 i nejnovější Tomb Raider. Přesto však herní průmysl opouští a její rozloučení zahrnuje vulgarity. O'Connorové vadí způsob, jakým scénáře pro hry vznikají. Tvrdí, že děj je otrokem vývojářských týmů, kterým záleží více na vzniku herního kódu.

Ilustrační obrázek z titulu Mass Effect 3. Právě tato série se proslavila důrazem na příběh.

Scénáristka se však chce soustředit spíše na zábavní složku her. "V lidech to má vyvolat určité pocity. Má to být zajímavé, nebo strašidelné. Ale když se podívám na diskuze, které probíhají mezi kreativci třeba ve filmu, televizi, nebo divadle, jsou oproti hernímu průmyslu zcela odlišné," tvrdí v rozhovoru pro server Gameological.

"Pokud byste řekli, že knihy jsou skvělým způsobem, jak se dostat postavě do hlavy a filmy jsou skvělé k pozorování velkolepých filmových hvězd a fenomenálních explozí, pak jsou hry pohybovým médiem. Příběh je to, co dělá hráč," říká spisovatelka.

Upozorňuje zároveň, že interakce děje s hráčem bývá vesměs pouze iluzí. A to prý vede k mentalitě, ve které je cílem hru především "porazit".

Z práce na hrách je scénáristka proto unavená. "Těmahle s**čkama už se zabývat nechci," prohlásila. "Za svůj úspěch jsem vděčná, ale nikdy nebudu mít možnost pracovat na něčem, co by mělo stejný emocionální dopad, jako v jiných médiích. Alespoň ne po následujících pět, nebo deset let."

Scénáristickou dráhu však opustit nehodlá. "Naučila jsem se, kdo jako spisovatel jsem a myslím si, že můj talent i dovednosti využiju mnohem lépe jinde," uzavírá O'Connorová.

Autor:
 
Témata: Tomb Raider

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Hernímu průmyslu roku 2018 vládly mobilní hry, Fortnite a PUBG

Playerunknown’s Battlegrounds

Analytická společnost Superdata zveřejnila žebříček nejvíce vydělávajících her za rok 2018. A musíme vás upozornit, že...

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Netflix považuje za největšího konkurenta Fortnite

Netflix

Netflix nepovažuje za své největší konkurenty další streamovací služby, ale populární hru Fortnite.

Najdete na iDNES.cz