Na první pohled by se mohlo zdát, že na cokoliv ukrajinská vývojářská společnost GSC Game World sáhne, to se jí podaří. Na svém kontě má velice úspěšnou historickou strategii Cossacks: European Wars a taktickou akční hru Codename: Outbreak a v současnosti její zaměstnanci pracují na vývoji akční hry Oblivion Lost. Není to ale jejich jediný rozpracovaný projekt - krátce před dokončením je datadisk Cossacks: The Art of War a pak je zde ještě závodní hra HoveRace. A protože o ní na našich stránkách zatím nepadlo ani slovo, podíváme se jí pěkně na zoubek.
Hra HoveRace zapadá do stejné škatulky, jako např. nedávno vydané tituly MegaRace 3 či Ballistics - tedy do škatulky futuristických závodů, v nichž neznáte prakticky žádné rychlostní limity. A stejně jako u uvedených her, i zde vám vítězství zajistí nejen ohromná akcelerace a vaše řidičské schopnosti, ale ke slovu se dostanou i více či méně ničivé zbraně. Porovnáte-li ale okolní obrázky se screenshoty z ostatních her tohoto ražení, objevíte jeden zásadní rozdíl. Zatímco totiž valná většina podobných titulů vsází především na interiérové závody (různé tuby, kryté silnice, tunely apod.), HoveRace se ničeho nebojí a tratě jsou zde pěkně pod širou oblohou. Může se to zdát jako nepodstatný detail, ale na atmosféru hry má tento prvek dost zásadní vliv - nemusíte se držet přesně vyznačené tratě, ale pokud máte odvahu, můžete vyzkoušet nějakou zkratku. Prostředí by mělo navíc být nebývale interaktivní, takže se můžete dočkat nejednoho překvapení.
Stejně jako u většiny dalších arkádově pojatých závodů, ani zde nečekejte nějaký hluboce propracovaný příběh. Ten se de facto omezuje jen na prohlášení, že v nepříliš vzdálené budoucnosti se staly superrychlé závody supervznášedel natolik populárními, že z lidského života prakticky vytlačily všechny ostatní druhy zábavy. Ze všeho se stal velký byznys, v němž se točí velké peníze, a tak kdo se závodů zúčastní, musí počítat nejen s tím, že může vyhrát pěknou kulatou sumičku, ale že také může přijít o život. Kdo by se toho ale bál, že? Ještě rádi se do víru tohoto šílenství vrhneme, budeme předjíždět a ničit naše soupěře v jednotlivých arénách, za získané peníze opravovat své vozítko, všelijak si jej upravovat a pokud budeme mít dostatečnou hotovost, rádi si koupíme i nějaký novější model.
Tvůrci hry si jsou evidentně vědomi toho, co milovníci rychlých závodů chtějí - impozantní podívanou a soustu možných upgradů a zbraní, které si budou moci do vznášedla namontovat. A protože si toho jsou vědomi, zařídili se podle toho. Jak vidíte z obrázků, nečeká nás žádná „cartoonovská“ grafika, ale do detailu propracovaný engine, který nezapře zkušenosti vývojářů s akčními hrami. A co se oněch vylepšení týče, tak těch by mělo být až něco kolem stovky - různé motory, štíty, zbraně, generátory a další všemožná i nemožná udělátka. A to si k tomu ještě připočtěte realistický fyzikální model, který se bude pro všechna vznášedla lišit, různou inteligenci a vzorce chování vašich oponentů a další vychutnávky...
Tak co, zaujala vás závodní hra HoveRace? Mne docela ano. Na první pohled by se opravdu mohlo zdát, že na cokoliv ukrajinská vývojářská společnost GSC Game World sáhne, to se jí podaří. A na ten druhý ostatně také. Škoda jen, že ještě není známo, kdy by se měla hra objevit na pultech obchodů. Vývojáři dokonce ještě nemají ani publishera, ale nemusíme se bát - s jeho sháněním nikdy neměli v GSC Game World problémy.