
Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy.

Celkově se toho mnoho nezměnilo – pokud je o herní systém, který se více inspiruje druhým a třetím dílem. Oproti tomu na grafickém zpracování se autoři vyřádili a přechod do plnohodnotného 3D prošel bez problémů. Nezbývá než těšit se na plnou verzi hry a již nyní plánovat, kde na hraní vzít čas. Heroes of Might & Magic 5 vás o něj zaručeně připraví.
Index očekávání: 95%
Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti a schopnosti.
A na závěr pro vás máme pořádnou nadílku několika obrázků z betaverze, které se do článku nevešly. Takže neváhejte a navštivte naší galerii nebo se podívejte do karty Heroes of Might and Magic V, kde jsou kromě obrázků dostupná také videa nebo preview.
Katka Kalinová: Nebudu zde rozepisovat, co již zmínil Ondra výše. I já se na nové Heroesy těšila, u minulých dílů jsem strávila více než hodně času. Přesto jsem se dost obávala změny z 2D do 3D prosředí. Pro mne ale právem. Samozřejmě tím nechci shazovat grafickou stránku hry, ta se povedla na výbornou a přeci jen je to betatest a nějakých vylepšeních se jistě ještě dočkáme. Ale u některých her je zvyk železná košile, a zarytí fandové tuto změnu akceptovat nebudou. Možnosti kamery jsou sice hezké, můžete libovolně kameru natáčet, přibližovat či oddalovat. Ale ruku v ruce s tím jde i schovávání surovin či nepřátel. Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti. Další z věcí u které mi to vadilo bylo město. Sice autoři přidali do levé části obrazovky volby jednotlivých budov, ale pokud si chcete na něco ve městě jen tak kliknout, budete chvilku tápat a hledat.
Jak již zmínil Ondřej, v herním systému naštěstí k moc změnám nedošlo, některé samozřejmě jsou, ovšem po chvilce hraní si je jistě osvojíte. Kritizovat HW nároky nemohu ani já, protože na mém stroji se vše hýbalo tak jak mělo, a různé grafické či technické nedodělky mi ani v betatestu kritizovat nepřísluší.
Co se týče minulého dílu, mne osobně se moc nelíbil ani po grafické stránce, ani po herní. Proto jsem se obávala příchodu dalšího dílu a dalších změn, co autoři přinesou.
I když jsem kritizovala přechod do 3D, není se čemu divit. Hra jde s dobou, jen někteří hráči tuto změnu nelibě nesou, a já patřím mezi ně. Přesto jsem si zahrála a musím říci, že hra určitě chytne i staré fandy této hry, jen hře musejí dát čas a šanci, aby si na tuto změnu zvykli. Proto pokud vám tato vlastnost nevadí, přičtěte si k mému indexu očekávání dalších 10%.
Index očekávání: 85%