GRIP: Combat Racing | Vomit Racing Edition | VR Trailer

GRIP: Combat Racing | Vomit Racing Edition | VR Trailer | foto: Wired Productions

Letošní apríl byl v herním průmyslu smutný, i kvůli koronaviru

  • 12
Běžně se herní tvůrci 1. dubna mohou jenom přetrhnout, kdo dokáže svůj nedostatek smyslu pro humor trapnějším aprílovým vtípkem. Letos to však bylo poněkud umírněnější, zřejmě i z důvodů celosvětové pandemie koronaviru.

Ne snad, že bychom v současné krizi nepotřebovali každé povzbuzení morálky, ovšem nejspíše ani pro herní společnosti, kterým se během karantény mimořádně daří, není ten nejlepší čas zaměstnat kreativní jedince vymýšlením legrácek. Mnoho z firem, které v posledních letech vymýšlely i poměrně komplikované a produkčně náročné vtipy, se letos omezilo jen na nevýrazná prohlášení. Jako například čeští Warhorse, kteří na svém Twitteru všechny vybídli k nošení roušek a mytí rukou.

Bohužel ne všichni zůstali podobně soudní. Třeba Bohemia Interactive přidalo do své hry Vigor jednorožce, což nebylo vtipné ani v roce 2017, kdy to samé v Battlefieldu 1 udělali Electronic Arts.

Pořád lepší než jindy originální Blizzard, který se letos vytasil s tím, že všem postavičkám ze hry Overwatch přikreslil veliké oči. K popukání.

Přemýšlím, jestli má vůbec smysl psát dál, protože většina čtenářů právě teď určitě umírá smíchy. Ale zkusím to. Tvůrci World of Tanks vyměnili tanky za věž…

...letecký War Thunder se zase podíval do vesmíru. Hm.

Apríl se vyloženě nepovedl Ubisoftu, který z bojovníků ve své historické bojovce For Honor udělal na den trpaslíky. Mnoho hráčům to zábavné nepřišlo, a tak na veřejnost ventilovali vztek, že si kvůli hloupému vtípku nemohou během karantény ani zahrát svoji oblíbenou hru.

Za nejhorší pokus o humor však považuji falešná oznámení. To, co předvedli třeba Platinum Games nebo Superhot, snad ani nemá cenu komentovat, ale za „vtípek“ vydavatelství FDG Entertainement by si zodpovědný člověk zasloužil zostudit. Na oficiálním Twitteru firmy se totiž objevily čtyři screenshoty z nádherné plošinovky s hrdiny kačeřích příběhů, jen aby se poté provalilo, že jde o Apríl. To je asi tak vtipné jako mávat žebrákovi před obličejem tisícovkou a pak mu místo toho plivnout do obličeje. 

Editace 15:02: Ukázalo se, že obrázky pocházejí z reálné prezentace pro Disney, kterou však zábavní gigant odmítl

Vydavatelé Playerunknown’s Battlegrounds zase lákali na fantasy verzi této populární battle royale střílečky. Sledování traileru vás však pravděpodobně přestane bavit rychleji, než vyslovíte název hry. Slovy klasika: To muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?

Ale abych jen nekritizoval, fiktivní reklama na VR verzi adrenalinových závodů GRIP mě docela pobavila. Asi proto, že je nechutná a zvrací se v ní.